Sista rycket på 2016

Ja här va det längesen jag skrev iaf. Och mycket har hänt sen dess!  Tror att senaste inägget var i februari och nu är det  29 december. Snart är det nytt år.
 
Vad har hänt det här året då?
Jag och sambon var till Thailand. Mitt andra hem. Herregud va ja älskar det där landet! 
Jag har fått förlängt på jobbet, två gånger 😃 Nu är jag anställd till sista juni. Skönt!
Jag har operefat bort 2 visdomständer. En av mina största farhågor 😜 Heter det så?? Haha jag överlevde iaf men det va ingen rolig upplevelse.
Jag har varit relativt frisk från förkylningar. Däremot andra krämpor istället.
Det blev inte mitt fotbollsår. Jag är så besviken att jag aldrig kommer upp o den nivån jag vet att jag kan. Men med alla krämpor så undrar jag om jag nånsin kommer kunna göra det.
Men jag har varit på rätt många träningar och matcher ändå. Och jag var på några målvaktsträningar 😃 Skitkul! Men sen for benen, igen. Så nu har jag springförbud, och ett rehabprogram. O ingen fotboll.
Jag har blivit jätte tjock 😠 Pga mat och mediciner. och inte fått röra på mig. Jag valde att ta bort min endometrios medicin för två månader sen. Den fick mig att må jätte dåligt. Det har den gjort länge. Men eftersom läkarna inte ville experimentera mera med mig, så måste jag försöka stå ut. Jag skulle göra saker jag tycker om. Men det går inte hur länge som helst. Den gjorde mig blödningsfri och i princip smärtfri. 
När jag tog bort medicinen, så va det som att ett tryck släppte från huvudet. Det va skit asigt!! Jag är fortfarande trött, men inte alls på samma sätt. Men när jag tog bort den, så valde jag smärtan och blödningarna istället.
Efter 8 dagar blödningar, vet jag inte om det va rätt val. Jag har fruktansvärt ont. Jag har telefontid på måndag så ska vi se vad hon hittar på. 
I onsdags kväll blev jag sängliggandes för att jag fick så ont i ryggen. Så börja det, och nu blir det bara värre. 
 
Min morfar gick bort i september. Det va ett ordentligt slag i magen. Jag har haft svårt att acceptera att han är borta. Min morfar, som funnits med mig i 26 år. Sakta börjar det sjunka in, men jag har svårt att förstå det.
I somras var senaste gången han frågade mig om jag kan spela fiol på hans begravning. Inte trodde jag det skulle ske bara någon månad efter. Det var ju klart att jag sa ja! Jag vet hur mycket han älskade fiol, och jag vet att det bettyde allt för honom, att jag spelar fiol. 
Det var bland det tuffaste jag gjort i mitt liv. Jag spelade Ave Maria och Himlen i min famn i kapellet, och sen vid gravsättningen spelade jag Kyrkmarch från Östervåla. Ave Maria och Himlen önskade morfar själv. Sen önskade han att jag skulle spela när dom firade ner han i jorden. 
Det var en jätte fin begravning, morfar va nog jätte nöjd. 
Innan morfar gick bort, låg han på sjukhuset och hade fått ena benet amputerat. 
Han fick sin önskan uppfylld, men vi saknar honom så otroligt mycket ❤️
 
Efter det blev mormor dålig och inlagd på sjukhus. Men hon ha sakta repat sig ❤️
 
Och nu på senare tid ha min farmor varit lite skruttig. Hon blir trots allt 96 år i januari. Men man blir lite orolig. 
Det räcker nu för ett tag..
 
Har ju hänt mera under året, men det är väl bland dom största händelserna. Jo! Och min lillasyster blev 18 iår 👍❤️
 
Igår va ja och träffade Emilia och Torsten ❤️ Och idag ha ja legat och hållit i äggstockarna 🤒😛
snart kommer sambon hem så jag får lite sällskap.
 
Kanske jag skulle komma igång med bloggandet igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0