Söndag

Det va den helgen det. Snart dags för en ny arbetsvecka. 2 veckor kvar på mitt dagis innan jag byter. Lite ledsamt att lämna "mina barn". Men ser framemot att träffa nya :)
 
Just nu känner jag mig rätt...trött. Lite så där fed up faktiskt. Har lite för många bollar i luften just nu, och det dras o slits åt alla håll. Hemmet är totalt upp och ner. Kan knappt kalla det ett hem. Ingen tid med karln och jag känner mig alltid lite små stressad. 
Ibland skulle jag bara vilja vrida tillbaka tiden när man bara flöt med och inte behövde fixa o hålla reda på fem miljoner grejer. 
Kan ju hoppas det lugnar sig snart. 
 
Idag ha ja varit till Asta. Som va lite små galen. Igår stegra hon bara när ja skulle ta in henne. Innan så skena hon som en dåre i hagen. Hon som bara får skritta pga sin skada. Idag gick hon bara o frusta o blåste o trodde ALLT va läskigt!!! Suck... 
 
Idag ha det varit rätt fint väder, men ganska kallt. Sitter och kollar på flyg till Thailand var och varannan dag. Jag vill så tillbaka! Vi får mycket skattepengar tillbaka så jag hoppas vi kommer iväg 😃
Va och kollade på hopptävling till Stall Rosenqvist med mamma, Wilma och Pernilla. "Vår" Senti va med, och hon va sig lik 😜 
 
Tror jag ska gå ut o klippa gräsmattan nu. Efter jag sett lite av Teen mom. Shit vilka problem dom har... Jisses... 
Mamma gick runt o sa i förrgår när vi va på stan "Om jag skulle ha ett barnbarn, så skulle jag köpa det här". Mmmh, men nu tack gode Gud har du inget barnbarn 😁 
Jag är jätte glad över alla mina kompisar som har skaffat barn. Det är bara Julia och jag kvar från barndomstiden. Och Andreas då. Jag älskar verkligen barn, och mina högsta dröm är att få bli mamma. Vilket jag så innerligt hoppas att jag ska kunna bli en dag. Men den dagen är inte nu. 
Det är många ord, faktiskt den senaste tiden som jag reagerat ganska starkt på. Och känt att näe. Jag har grejer kvar jag vill göra! Utan barn. 
Det är nog så mycket pusslande och anpassande just nu.
Men en dag är det min tur! 😊
 
Gräsmattan va det ja... 😩😬
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0