Lördag

Det är redan lördag. Usch va helgen går fort!! 
Idag har jag och sambon gjort stan. Hittade lite grejer som vi fick med oss hem. Lunchade och sen va det dags att bege sig hem för han skulle på jobb. Jag åkte till Bström o gick ut med en superglad Asta och Acke. Sen mockade jag och Wilma hagen. 
Sen tänkte jag ta itu med blomlanden, igen. Men herregud va trött jag är!! Igår råka jag ta en powernap på typ 1,5 timme. Lite för sent. Så igår natt låg jag ännu 02 pigg... Så ingen powernap idag. Men skulle lätt kunna ta en. Vill ha onsdag nu så jag får svar på alla mina frågor..
 
Vet inte vad jag ska hitta på nu ikväll. För trött för å gå ut. Kanske letar upp någon film. Det positiva med att A jobbar kväll är att jag får se på mina töntiga filmer för sjuttiofjärde gången :) 
 
Imorgon ska vi med Maya till tandläkaren. Mamma o pappa är ju i Polen, så Rasmus ska köra, o jag o Wilma åker meD. Hoppas allt går bra! 
O Maya den kärringen.... 3 ggr har jag ridit henne. Första ramlade jag av o slog halvt ihjäl mig. Har ont ännu, jag tror att jag har en spricka. Andra ggn så red jag typ 5 min. Skrittade hem henne efter att Wilma hade ridit dressyr. O tredje....då vägrade hon att gå från stallbacken!! Rörde sig inte, o sen bara backade hon. O mesig har ja blivit. Efter 10 min med hjälp av både Ronja o Wilma kom vi iväg. Red kanske 10 min, måsta gå in på en skogsväg för mötande bil, o sen tvärvägrade hon gå igen, o bara började backa. Ja vart så förbannad, så till slut fick jag henne åt ett håll å då gick vi hem. Jag är inte det minsta imponerad!! Inte ens lite. Då saknade jag min Cherokee. O att Asta skulle vara frisk. Jag tycker inte om riktiga ston. Inte alls! 
Jag väntar på Asta. Går hellre ut o går med henne/skrittar 6 dagar i veckan än blir förbannad varje gång med Maya :p nå nog ska vi väl lösa det där åxå. Någongång..
 
Är extremt uttråkad, men är för trött för o göra något. Suck. 
Imorgon blir det promenad med Asta o Acke igen. Eller kanske får sitta upp och skritta henne. Sen mocka sista delen av hagen, o sen tandläkaren. A jobbar kväll som alla andra söndagar dom senaste månaderna, så jag ska se om jag skulle orka ta itu med landet, och sen blir det nog bara va, o titta på film. Njuta av sista helgdagen. 
Nästa vecka är det full fart igen! Något jag längtar extra mycket efter är fotbollsträningarna! Och återbesöket på sjukan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0