Sjukskriven

Jag vart sjukskriven. Nu har jag ingen feber, men är förkyld och jätte trött. Sen för den som vill veta har jag varit på toa 5-6 ggr på 4 timmar. Magen är också i uppror. 
Nu är det nog bara så att allt det här får lov o försvinna nu. Får vila upp mig, så kanske jag är helt frisk tills vi börjar resa. 
Läkaren jag var till idag sa att det är sån epidemi nu av flunsa. Han har aldrig varit med om något liknande. 
Råd: Tvätta händer, vila, drick mycket, vila lite till. Vilar man inte, tar det mycket längre att bli helt frisk. Sen håll sig hemma! Inte ut och smitta alla andra.
Det där blir tyvärr lite rundgång på jobbet. Föräldrar skickar sina allt för snoriga och förkylda barn, alla andra får det, nån stannar hemma, blir frisk, kommer tillbaka, o så får man det igen. 
Jag har jätte dåligt immunförsvar, så jag är verkligen på rätt plats :p
 
Nu är det bara 2 dagar tills resan börjar. Aah, äntligen! Jag ska försöka packa lite till ikväll. Andy är på jobb. Måste försöka orka plocka lite också. Imorgon är liksom sista dagen vi hinner plocka, om vi inte vill komma hem till ett kaos. Kaos lär det väl va ändå. Men lite mindre kaos.
 
Sen kommer tydligen hela släkten över imorgon. Mormor o morfar vill se huset, och resten ska få instruktioner om vad dom ska göra när vi är borta.
 
Igår när Andy kom hem från jobb, så hade jag eldat i spisen, så han hade tagit med sig korv och så grillade vi korv :) Satt och tittade på "våra" koifiskar. Ska försöka göra dom tamare. Är redan på rätt spår :)
Så mysigt det rummet där fiskarna är!
 
Projekt för kvällen: Hitta nån gardin o hänga i sovrummet, och mitt Eckerö Aktiekort. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0