Bryt ihop och kom igen

Hur många gånger har inte jag fått tänka så dom senaste åren. 
Att gång på gång, få som ett slag i magen, börja om från början. Hur länge ska man orka?? När man äntligen kommer på fötter igen, tar det inte länge innan det kommer ett nytt slag. 
Den här gången åkte jag på en rejäl förkylning. Fick jätte ont i halsen o hosta, så åkte till läkare. Visade sig att jag har streptokocker. Jaha, tack för den. O jag jobbade i onsdags. Hoppas att ingen annan fått det. Ännu en gång fick jag höra att jag inte ska jobba när jag mår sådär... 
Fick antibiotika, hostmedicin och slemlösande tablett. Efter att ha skakat, haft hjärtklappning och mått riktigt dåligt 1 dygn ringde jag tillbaka till läkaren o sa att jag mår dåligt. Fick komma in direkt trots att dom inte tog emot patienter den tiden. Hjärtat skena som ett tåg, pulsen slog 100 slag i minuten, högt blodtryck och hela jag satt o skaka. Fick en näve kortisontabletter och allergitabletter och fick sitta där 30 min under övervakning. Sen hade pulsen gått ner, o ja hade slutat skaka, så jag fick åka hem. Fick inte va ensam, och började jag må sådär igen va det akuten direkt. A jobbade såklart, så jag for hem till mams o paps. 
Hade hjärtklappning på kvällen, men sen på morgonen hade det också försvunnit. Tack gode Gud! 
 
Jag blev faktiskt lite rädd. Men nu är allt under kontroll. Jag fick ny antibiotika och nu hoppas vi streptokockerna ger med sig. 
 
Att va sjuk gång på gång på gång. Det är så jävla frustrerande! Man blir knäckt till slut. Jag har hostat så mycket senaste veckan att jag har så förbannat ont i mina äggstockar. 
Än en gång. Bryt ihop och kom igen... Börjar bli lite trött på det. 
 
Efter 6 veckor, är det barnfritt här! Jo, det är jätte skönt. När man är van vecka/vecka så är 6 veckor väldigt intensivt. Nu är det 6 veckor barnfritt. Skönt!! Natti kommer på Rockoff, men jag räknar inte riktigt henne som barn :p eftersom jag varit ledig och sjuk, o A ha jobbat så ha ja fått vara hemma o sett efter o lagat mat o fixat. Nu behöver jag bara bry mig om mig själv 👍
 
Hade två barn med mig hem i onsdags. Istället för å sitta själva på dagis så fick dom komma hem till mig. Nu är ju andras o egna barn lite skillnad. Men jag är inte redo för nå småkids iaf! Det känner jag efter den här sommaren. 
 
A jobbar som vanligt kväll. Det är ju söndag.. Vet inte vad jag ska göra. Ha snart sett klart hela game of thrones. Har inte riktigt någon ork att göra så mycket. Är ordinerad vila av läkaren. Ingen alkohol, och vila. Tror han sa det 10 ggr innan jag gick :p
 
imorgon ska jag tillbaka till läkaren. Han vill göra en astmautredning. Flera läkare ha frågat mig om jag har astma. För att det låter som jag skulle ha det. Men ingen har någonsin tagit tag i det. Så det är ju skönt att NÅN gör nått. Men jag hoppas ju att det inte ska visa nått.
 
Nu ska ja hänga tvätt, duscha o sen bädda ner mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0