Inte ens 2 månader

Nu är det under 60 dagar kvar innan det bär iväg :D jag räknar ner till 7 mars för då åker vi över till swe så då börjar resan. 8 mars lyfter flyget. Ååh jag håller på å längtar ihjäl mig!! Kan inte tiden bara få fortare... Januari är en förbaskat tråkig månad så den kommer gå långsamt. 
Sen har vi en sak till att se framemot. Vi ska äntligen flytta! Vart o hur det berättar jag sen när vi är pågång :) 
jag gillar verkligen inte lägenheten vi bor i nu. Den är stor o fin det är den. Men vi har ingen dörr till sovrummet, den är kall, och jätte litet kök. Jag håller på å blir galen med att jag inte har en dörr till sovrummet. Sovrummet är liksom ens privata lilla kabyss. Enda privata jag har nu är att låsa in mig på toaletten..
Ska bli skönt o få nått helt nytt o annorlundare :)
 
Julafton var väl som alla andra år. Ingen julstämning. Men jag fick vara med mina nära o kära o vi hade massor med god mat. Började julafton med att stiga upp med tuppen o köra vattengymnastik med Wilma och mamma. Det va Susanne som höll i den så det va lite roligt :) det va faktiskt roligt! Ha alltid tyckt att vattengympa det är ju för gamlingar. Pensionärsvarning! Men det va inte det här :) kul men jobbigt!
 
Nyår firade vi även detta år hos Julia och Victor. Dit kom också Emilia o Cornelis o Dexter, Johanna och Andreas. 8 vuxna 1 barn o 2 hundar. Fullt hus! :) jätte god mat, lagom m dricka, spel, trevligt sällskap, promenad till stan o titta på fina raketer. Väldigt trevlig o lyckad kväll :)
 
Förra veckan blev jag ledig onsd-torsd för vi hade inga barn på nyårsafton. Riktigt skönt! En vecka kändes lite lite men nu fick jag en extra dag :) 
 
I lördags var jag mamma och Wilma o jobbade till Sleipner. Jag vaknade 06.20 o tyckte det va dags o stiga upp. Åkte till sleipner till 07.45 o började arbeta :p vi matade hästar, täckade, släppte in och ut, mockade, fodrade, vägde hö... O allt annat som hör till. Så vi jobbade 8-15 Och däremellan red vi ett dressyrpass för en ny tränare. Senti va jätte duktig. Hon försökte verkligen fast det blev lite jobbigt emellanåt. O hon hölldes på marken ;)
sen kom min snälla sambo med lunch åt oss. 
 
Igår var vi lediga eftersom det var röd dag. Både jag o sambon slutade tidigt i måndags och lediga igår. Helt otroligt! Nu jobbar han kväll resten av veckan så det va det... Igår va nog första dagen vi var lediga o ensamma sen sista helgen i nov. 
Igår va vi med hästarna till ridhuset som alla andra tisdagar. O hästarna skulle äntligen få hoppa! Senti tyckte det va roligt o skötte sig exemplariskt. O va gör jag då. Jo ja lyckas ramla av o slå halvt ihjäl mig. Hon kom för nära hindret, jag for några meter (kändes det som) ovanför henne när hon hoppade rakt upp o tappa balansen o ramla rakt in i hörnet på en sockerbit. O en bom fick hon med sig så ja landade på den också. Sen va det slutridet. Herregud va ont jag har! Kunde just o just gå igår. Inatt ha det inte varit roligt. Blev hemma från jobb idag. lyckades få en lindrig nackspärr inatt också... Så kan inte vrida huvudet ordentligt. 
Knäet fick sig ordentligt så jag har inte kunnat gå ner på huk. Jätte lätt när man joBbar på dagis. imorgon ska jag iaf på jobb. Får bita ihop bara. Hela kroppen känns överkörd. 
 
Imorgon börjar äntligen sången! Jag har varit förkyld snart 2 månader och haft så förbannat ont i halsen senaste snart 2 veckor. Det börjar ge med sig med halsen. Men imorgon ska jag sjutton på sång! 
 
Just det. Vi har köpt oss ett trumset också! Eltrummor :) skithäftigt! Lärt mig mitt första beat. Dom ska vi eg packa upp första när vi flyttat, men måsta testa ;)
 
Vet inte vad jag ska hitta på restern av dagen/kvällen. Tror jag ska ut på en liten kort promenad att jag inte stelnar bort. Gör så förbannat ont i hela kroppen när jag varit stilla länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0