Söndag

Söndag, jämn vecka, betyder ensam hemma halva dagen och kvällen. Yey.....
men igår hör o häpna fick han faktiskt ett morgonpass, o det va en lördag! Så man får väl va glad för det lilla iaf. 
Så igår badade vi vildmarksbad. Började elda så sent så badade först vid halv 12. Förra gången hade vi lite för kallt. Men den hör gången va det lite för varmt. Skönt i början men sen hetta det bara.
 
På dagen var jag i Bström o hjälpte till där. Flyttade hinderstöd o bommar, mocka hage o gick på promenad med Acke först o sen Asta. 
 
Idag vet jag inte vad jag ska göra. Finns massor o göra i o utanför huset, men just nu känner jag mig bara...blä. Dålig dag idag. Känner mig bakis, fast jag inte druckit. Är jätte trött o slö o har inte lust med någonting idag. 
 
Imorgon ska jag på jobb. Ska bli kul o träffa barnen igen. Men är lite nervös. Är fortfarande öm, och stöter jag i något gör det ont. Så innan jobb ska jag o ta prover för o se att det inte är nå knas. 
När man varit borta från dagis ett tag, så brukar man hålla sig frisk. Och jag har varit frisk sen jag gick på semester! Det är alltså...6 veckor sen. Det måste vara rekord!! Ingen förkylning eller magsjuka eller nått. 
jag hoppas alla bobbor håller sig borta från mig... och att alla sjuka håller sig hemma...
 
Ibland funderar jag nog om jag valt rätt bransch. Jag har en axel som jag opererat, som gjorde så att jag inte får jobba som servitör o göra alla lyft och vridningar. Kanske inte det smartaste o välja dagis, o småbarnsavdelningen. Men än så länge går det bra! 
Sen har jag ett riktigt skit immunförsvar. O så mycket sjukdomar o bobbor det finns på dagis. Folk skriver o åjjar sig om förkylning som hållit på 1-2 månader. Jag har väl hållit på i 2 år? Frisk MAX 1 vecka. Sen förkyld o täppt några veckor-1månad. Det är något som har tagit på psyket. 
Men vad ska jag annars göra? Jag vet inte vad jag vill bli när jag blir stor. Ibland tvivlar jag på dagistant. Jag vill inte jobba på dagis när jag själv skaffar barn. Det är en sak som är säker. 
Men jag har ingen aning om vad jag vill göra. Det enda jag vet är att jag vill hjälpa till på ett barnhem. Men det ger tyvärr inga pengar.
nåja, jag kommer väl på det en dag.
 
Sångkonserten gick jätte bra! Jag var jätte nervös, o jätte trött. Men jag är nöjd. Alla fina kommentarer jag fick efteråt var väldigt rörande. Det betyder mycket för mig att höra att jag gjorde det bra. För för 3 år sen vågade jag inte sjunga framför folk. Jag trodde inte jag kunde sjunga, ordentligt. Men Åsa har bevisat för mig, att jag kan visst! O nu har jag även sjungit live i radion också. 
Nu vill jag bara bli bättre :) o jag mår bra av att sjunga!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0