En vanlig månad

En vanlig månad här hos oss ser väl ut som hos dom flesta andra. Jobb och fritidsintressen är väl det som tar upp tiden.
Ja jobbar månd-fred till senast 16.30. Varannan lördag jobbar jag åxå. Sen spelar jag fiol, fotboll, rider, håller fiol o pianolektion, sjunger...  Jag får tiden att gå. Men jag lär mig också att säga nej, nu orkar jag inte. 
Andy har J här varannan vecka. Då jobbar han bara 4 dagar oftast, och ledig hela helgen. Å då 10-18. Å den veckan jobbar jag alltid lördagar.  
Den veckan hon inte är här, då jobbar han 6 dagar, 4 av dom är kvällar och hela helgen. Den veckan, ser jag han kanske 1-2 kvällar några timmar, och nån timme på helgen. 
Så det här med egentid finns inte riktigt. I  början va det ganska skönt, o få va ensam hemma. Men efter ett tag så tröttnar man.. När ska man göra grejer tillsammans? Man hinner lite varannan vecka när J är här, men å göra "vuxengrejer" bara på tu man hand. Far ut i skogen en hel dag, far över till swe, bio...
Jag tänkte när han fick jobbet å sa att han kan jobba varannan helg, o varannan vecka kväll. Happ, det va det..
 
Det är klart att han måste prioritera sina barn, och deras mammor. (Kom inte å säg att han tänker på sig själv när hela vardagen är uppbyggd efter dom). Men ett jobb utan kväll o helger skulle underlätta... Då skulle vi få helgerna tillsammans iaf!
 
Men det är bara o bita ihop o hoppas att det skulle dyka upp något bättre jobb! Inga kvällar o helger...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0