Sjuk igen

Åkte på jobb imorse, men kände mig inte pågång. Va där i 2 timmar sen åkte jag hem igen. Förbannade förkylning! Ha fått ont i halsen också. O ont i bihålor huvud o kropp. Usch! 
Vet ni hur mycket det tar på psyket o va sjuk hela tiden? Det va bara 3 veckor sen typ som jag var hemma med feber. O innan det va det å bara nån vecka. 
Snart får nog nån bura in mig på grelsby. Helt seriöst, det bryter ner en förbannat mycket. 
Dom blir ju lidande på jobbet också å måste ta in vikarier hela tiden. 
Vi har att man får va sjuk 3 ggr/år sen ska man in på samtal. Jag har nog uppnått mina för längesen. Men nått samtal gör mig inget. Det är ju ifall man mår dåligt av typ själva jobbet som man är borta. Men jag är verkligen sjuk, o jag VILL vara på jobb! 
Nåja, bara o vila... blir bara så förbannad.
 
Fotbollsmatcherna är slut nu, så nu behöver jag inte känna nån "press" därifrån. Vi hade sista matchen i lördags. 3-3 sluta matchen. Vi ledde o ägde matchen i början. Sen tappa vi o låg under 3-2, med bara några sekunder kvar kvitterade vi till 3-3. 
Är skitkul att jag kommit igång med fotbollen, för det är nått jag verkligen gillar! Vila upp mig nu, sen är det nya tag igen. Måste stärka kropp o förbättra kondition nu under vintern. Har problem med ena knäet. Blev kapad i matchen så ja fick ont i knäet igen. Känns ändå helt ok nu.
 
Rider gör jag också. Ofta :) skönt o ha kommit igång med det också. Är så kul att Senti kommit till oss. Igår hoppade jag först senti lite, o sen bytte ja o wilma så hoppa ja asta också. Håhå där har ja o träna på! Men kul va det. O ja hoppade en oxer på typ 90, utan att svimma!! Ja ha blivit så feg...
 
Gör mig bara frisk nu så jag får hålla igång. "Du ska vila". Ja ja ha ju Fasiken  inte gjort annat. Sen vilar jag tills jag är helt frisk, sätter igång, o så blir ja sjuk igen. Men det är helt normalt enligt läkarna. Så ja får väl köra på så bara då. Som sagt, bur in mig på grelsby sen...
 
Jag o sambon ha bokat resa till Thailand också! I mars bär det av. 159 dagar tills vi åker över till swe, 160 tills flyget lyfter. Fy va länge det är kvar. Men den som väntar på nått gott... 
Ha längtat tillbaka sen vi satte oss i flyget på väg hem. 
 
Igår va vi o kolla när IFK vann också. Inte den bästa matchen, men dom gjorde snygga mål!
Nått som ja stör mig på, går man på fotboll, så är man väl där för o se på fotboll? Man tar inte med ipads när man går på fotboll. Då kan man väl ändå stanna hemma. Klart ungarna ska få spela, men med måtta. Ja tycker det är helt sjukt att så små är beroende av dom redan. I thailand såg vi en tjej som satt på paddan under hela måltiden, hela tiden efter, dom ledde ut henne medan hon höll i paddan. Stört!! 
 
Det är mycket ja stör mig på. Listan skulle kunna bli väldigt lång.. 
Vissa saker kan ja inte göra nått åt, andra så ha ja nu valt att stör det mig, så är det jag som får göra nått åt det, o det blir bara till MIN fördel. Sen är det bara att gilla läget, eller gör nått själv! 
 
Nu ska ja stänga ögonen en stund. Sen ska ja försöka ta mig till akupunktören. 
O sen har vi arbetskväll på jobbet. Måste försöka ta mig dit också.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0