Hösten är här

Det va längesen jag skrev blogg.
 
Nu ligger jag hemma sjuk, så kan passa på nu o skriva av mig lite när ja bara ligger här som en padda.
ha varit konstig dom senaste dagarna, känt mig grinig o helt enkelt konstig. O igår kväll kände jag att nu är det kört. inte så konstigt om jag varit lite grinig o nere när ja va påväg o bli sjuk. Andy ha sagt att ja flera nätter nu sovit oroligt, o ja känner att ja sovit jätte dåligt. Nu ligger jag här med feber, ja snorig ha ja varit länge så det är inget nytt. Men nu ha ja skenat på toan också. O det va inge kul... Mår som en nyponros... :( 
Bara o gilla läget. Ingen ide o bli arg som jag oftast blir. Tar bara på energi som jag inte har så mycket av.
 
Igår hade jag en rätt jobbig dag. Jobbade först, va inte riktigt mig själv. Sen körde jag lite o väntade på min syster som skulle komma med bussen. Då kände jag bara att allt rasa ner. Jag höll på å bröt ihop, o ja fatta inte varför. jag va trött, o jag tror att dt va för att jag blev sjuk. Precis sådär som barn blir när dom håller på å blir sjuka, precis så blev jag! 
2 km innan ja skulle plocka upp Wilma, så får jag min livs första punktering. Jag visste inte om jag skulle gråta o bryta ihop då eller sen. Händig som jag är, tar jag fram reservdäcket o alla tillbehör o börjar byta. Ringer mamma o berättar alla svordomar jag kan. Jag är jäkligt glad att jag byter däck själv. 
Men sen kom en pappa som har sitt barn på mitt dagis förbi o stannade o ville hjälpa. 
Och igår fick ja sen fara o köpa 4 nya däck. O där säger jag tack världens bästa o snällaste pappa! <3 <3
 
sen for jag o Wilma till bjärström o for ut o red. Jag red Asta o Wilma Sentinel.
vi har fått en foderponny hem till oss :) Astas kompis har flyttat, så hon behövde en ny kompis. Så Sentinel har nu flyttat hem till oss. En liten ponny, som är just över 140 cm. Jätte snäll, mest hoppad. Älskar att hoppa! Hon är en känslig, men bestämd dam som vet vad hon vill. 
 
Vi hade dressyrlektion i tisdags, med ridinglear from hell. Det va ju....spännande :p vi var spända som en fiolsträng halva lektionen o sen börja det äntligen släppa lite. O sista 5min föll polletten ner, för oss båda. O hon sänkte sig o fick ett helt annat steg o lugn. Sån känsla!! <3 då blir man glad, o vill bara fortsätta :) 
 
första ridturen i måndags så va hon helspänd. Hon gick så fort att mamma blev långt långt efter, hon takta, kunde inte stå still, backade ner i diket... Men hon va snäll. O hon är tydligen känslig när hon flyttar ställe. Men redan igår när ja o Wilma va ut va hon lugnare. Iofs hade hon Asta med, men ändå. 
Jag tror det kommer bli skitbra, och kul att ja o Wilma kan träna o lattja tillsammans :) 
 
förra helgen satte fiolen igång. Vi hade kickoff på vårdö. En lyckad helg o ja ha fått några Nya nybörjare.
nästa helg börjar vanliga lektionerna. O ja har lördagarna som förut. 
 
Har även spelar fotboll. Jag har fått spela några matcher också. 2 Upplandsmatcher o 1 träningsmatch. Ha gått helt okej. Har inte riktigt kondis o orka så mycket. Men ja ha varit med. O 3 mål ha ja gjort :) 
nu ha ja skadat knäet. Vet inte vad som är fel, men ont gör det. Ha inte vågat träna. Har ju match på söndag igen. Men ja ha inte tränat, knäet är inte i skick, o just nu är jag sjuk. Får nog va åskådare. 
 
Mellan toavarven o tekopparna så sitter jag o tittar på resor. Jag börjar få kobbsjuka som min akupunktör kallar det. Jag vill härifrån ett tag! Se nått nytt. Vi planerar ju en Thailandsresa nästa år i typ mars. Men det är länge dit. Så en liten weekend skulle inte va helt fel. Har förresten hittat ett jätte bra pris på flyg till Thailand! Så sugen o bara...klick.... Men måste kolla pengar, o med jobbet o ledighet. Min kollega bokade resa i förrgår. Ja vill å ha nått o se framemot! 
 
Jag har har iaf satt igång en tvätt så att sambon har en ren arbetströja. 
Är lite nervös för det bubblar väldigt oroväckande i magen. Hinner man springa :p
 
 

Kommentarer
Postat av: Jörgen

kul att du hinner med bloggeriet också. Alltid bra att skriva av sej ibland.
Kolla gärna in min blogg
www.wikstrands.bloggo.nu
ps lycka till med nya hoppeheppan

2014-09-04 @ 10:43:38
URL: http://www.wikstrands.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0