Sjukskriven

Var till cityläkarna imorse, o fick ett sjukintyg. Hon sjukskrev mig idag och imorgon. 
När ja kom in sa hon direkt, ja det ser ut som att du inte ska gå på jobb iaf. Visade sig att ja fortfarande har feber. 
Igår hade ja stegring på morgonen, men åkte på jobb ändå. Sen tog ja igen efter jobb, fortfarande lite stegring. Åkte på konsert, sen va det kört. 
Hon sa att nästa gång åker jag inte på jobb med varken stegring eller feber. Happ.
Trevligt bemötande fick jag iaf den här gången :)
Hoppas det ger med sig nu över helgen, annars blir det läkare på måndag o mediciner. 
 
Så dagen spenderas under täcket. Tjoho... 
Ska rensa svampar iaf. O satt igång en maskin tvätt. Väntar på att sambon ska sluta. Uttråkad deluxe... 
 
Ikväll ska vi basta iaf. Allt mot förkylningen. 
 
Igår hade vi konsert i vårdö kyrka med spelmansgillet. Gick jätte bra! Jätte fin konsert. 
O jag är nöjd med mitt solo. Fick jätte mycket beröm efteråt, som ja kan leva på några år. 
Morfar va så nöjd så nöjd <3
 
Idag skulle jag haft sånglektion, ätit middag med fotbollslaget, och gärna ridit. Men nä :( ha inte ridit en enda dag den här veckan!! Tur att jag har en duktig o snäll syster o mamma. 
När ja ringde min sånglärare o sa att jag är sjuk o inte kommer, så sa hon: så du ger dig faktiskt ibland också? 
Japp, där brukar jag alltid visa hur förbaskat envis jag är! O det vet hon. Men nu går det bara inte. Jag fick ge mig den här gången. En konsert va ja med i med feber, var o varannan gång är jag förkyld, haft i bihålorna, ont i halsen, varit totalt slut, varit känslomässigt totalt slut o knäckt, men jag har ändå varit där. 
Nåja, nästa vecka kör vi igen!
 
Nu ska jag ta o fixa svampen o fylla på temuggen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0