Sjukling med funderingar

Hela förra veckan var jag sjuk. Låg hemma månd-onsdag, for på jobb på torsdagen och en stund på fredagen. Sen fick jag åka till HC. Troligen bihåleinflammation. Fick inge penicillin för hon ville testa kortison nässpray först. vilket är bra. För så mkt antibiotika jag har ätit dom senaste åren äter väl inte en normal människa under sin livstid. Haft sprängande huvudvärk, ont i tandkött och tänder, öron, hosta och feber. Igår trodde jag det had släppt. Klarade halva dagen utan huvudvärk! En sån lättnad efter 2 dygn med sprängande huvudvärk. Sen mot kvällen kom den tillbaka. 
Imorse kände jag mig bara förkyld, men direkt jag steg upp så kom den som ett brev på posten. Så här sitter jag nu igen med ett halvt pulserande ansikte och huvud. 
Fick telefontid till läkaren imorgon först. Är sjukskriven till imorgon. Känns det såhär kan jag inte jobba på onsdag! Finns iNga möjligheter. Kan inte böja ner huvudet alls.
jo det blir mycket klagomål nu, men jag tycker faktiskt att dt är min tur att hållas frisk en längre tid nu!! Jag vill jobba, spela fotboll, spela fiol, fara ut o göra saker, motionera, rida! Men nä. Knappt jag kommer ut. Ligger på soffan, o ha faktiskt varit med o tagit några cachar bara för o få komma ut. Man ligger inte inne en vecka när man heter Jennifer :p 
 
var med till kökar i lördags, städade stugan. Jag gjorde inte så många knop, men nu är den ren o fin o bara o fara diT :)
 
När man ligger hemma så får man så mycket funderingar. Man hinner liksom fundera ganska mycket...
ska jag verkligen bli dagistant? Är det det jag vill göra nu ett tag framöver? Va ska jag annars göra? 
tänk om jag skulle ta o flytta till Thailand ett tag? Vad skulle jag jobba med där? Finns det dagis? 
Jag skulle vilja köpa hus. Var då? Tänk va mysigt o va mammaledig och sitta hemma med en liten knodd :) 
en weekendresa till Venedig skulle vara mysigt. Men vem betalar... 
Vad ska jag göra när jag blir pensionär? vill jag gifta mig? Vad ska jag göra i juli när jag är ledig? Vem ska klippa gräset på kökar nästa gång? Kanske jag skulle börja tävla igen?
 
håhå ni sku bara veta vilka funderingar som snurrar i huvudet :p
 
dom påstår att det åskar o blixtrar, regnar ser jag att det gör. Usch o här sitter jag själv... 
 
Bara vänta tills gubben min kommer hem <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0