Förkylning

Fotbollsmatchen gick riktigt bra! Jag orkade mer än jag trodde, men blev väldigt trött. Men skönt att man får göra byten hur man vill. Vi vann med 4-1, och jag stod för 1 mål :) nickmål gjorde jag! Det tror jag aldrig jag har gjort. Kul var dt iaf :) 
var på träning i torsdags o det gick bra. Hade ingen träningsvärk sen på fredagen. Dock en förbannad förkylning.
den bröt ut sen ordentligt fredag natt. Hosta, öronvärk, ont i bihålorna, täppt o rinnande ögon. Och en riktig basstämma. Känner mig jätte fräsch.... 
Jobbade som fiollärare på lördagen. 9.40-15.30 hade ja lektioner + konsert. Mina elever var jätte duktiga! Alla andra med såklart :) 
sen måsta jag smita för 16 skulle jag vara på alandica och spela på odd fellow. Spelade ca 40 min. Sen skulle ja ha paus ca 1 Tim. Men där stod jag i över 2 timmar.... Mötet blev fördröjt. Inte direkt vad man vill när man är mega förkyld, fick knappt luft, ont i öron o bihålorna, o trött. Ögonen bara rann o ja hade bara hunnit äta en banan på hela dagen. Just innan 8 var jag hemma. Nå spelningen gick bra, men sen var jag helt död!!
knappt fått sova inatt. Vaknat 711 gånger i panik för att jag hållit på å hostat ihjäl mig. Frusit och svettats om vartannat. 
 
imorse kände jag mig förjäklig. Blev bättre utåt dagen, men nu ha ja kroknat igen. Kurerar, och hoppas den här eländiga förkylningen försvinner snabbt. Orkar knappt gå upp för trappan till lägenheten utan att bli helt slut.
 
nåja, det var mitt gnäll hur synd det är om mig just nu :p låter som en Karl som är lite förkyld, men den här förkylningen är hemsk!! 
 
Idag har jag fått vara med familjen, mormor o morfar och farmor.
 
nu ska jag bädda ner mig, fortsätta tycka synd om mig själv, och kolla på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0