22 december

 Idag är det exakt 6 månader tills jag fyller år. Inget jag ser framemot :p bara ett konstaterande. 
 
2 dagar till julafton, 6 lediga dagar kvar, 75 dagar till Thailand. Det tar sig :)
 
Ihelgen spelade vi ju futsal cup. Fotboll inomhus. Gick riktigt bra! Fredags mötte vi Åld United, gamla Åland United spelare. vi fick låna in spelare o vi hade en avbytare bara. Trodde vi skulle förlora tvåsiffrigt, men det blev bara 4-0. Riktigt bra insats! Lördag spelade sen mot "dagens" United och IFK dam. Där trodde jag också vi skulle få storstryk. Men i halvtid ledde vi 1-0! Dock förlorade vi sen 4-2. Men där också riktigt bra! sen mötte vi korplaget arkeo. Blandade spelare där. Där vann vi 3-0 tror jag. Är jätte nöjd, och kul var det! :) fick världens jäkla träningsvärk i vaderna igår... Har ännu idag. Vet inte om ja klarar av att träna :p
 
igår kunde jag inte sova, vaknade vid 8. Alla sov, o jag orkade inte ligga kvar. Vill inte börja fixa med nått, o väcka dom. Sitter kvar sen ja va liten o man vaknade tidigt :p smyga tyst tyst ner till tvn, låg volym o vänta på att alla skulle vakna. 
Däremot så va mamma vaken så jag tyckte jag skulle åka dit o väcka dom i huset istället :) Wilma va lagom glad när ja kom vid 9 o sa att vi skulle ut o rida. Ville åka vid 8 men det fick jag inte för mamma :p lyckades hålla mig till halv 9. Tänkte att om vi far ut tidigt så har man hela dagen sen o göra vad man vill. Tänk om alla skulle tänka som mig.....
 
Idag vaknade jag vid 06 men lyckades somna om efter en stund. Vaknade vid 10 igen. Ha varit o julhandlat mat idag. Fy farao vilka köer överallt... Vilken hysteri. Usch. Ska o handla några små julklappar, men ja vill verkligen inte. Ja orkar inte med alla hysteriska människor som trängs o står i vägen o tror dom är ensamma i butikerna. 
 
Ska se om jag skulle få lite inspiration o baka lite. Sambon har åkt på jobb så är ensam hela dagen o kvällen..
imorgon skulle varit enda dagen vi skulle haft ensamma lediga tillsammans under min lediga vecka, men så blir det inte iaf.
 
Julafton kommer vara som alla andra år. Familjen samlad hos mamma o pappa, mormor o morfar, farmor (hoppas jag) och sen skulle Rasmus flickvän komma också. Äta, umgås, öppna dom få julklappar vi inte skulle köpa o bara va. 
 
Nyår vet jag inte vad vi ska göra ännu. Måste bli lugn iaf. 
 
Ska se om ja sku orka göra nått nu. Ja sku villa åka bort. Vart som helst! Stockholm, Frankrike, Barcelona, Thailand, USA, irland, ja vart som helst går bra. Är faktiskt inte mycket för julen. Det är bara sån hysteri. All mat som ska fixas, det ska städas o pyntas, dyra julklappar ska köpas..
jag tänker mycket på dom ska kanske inte får en så rolig jul. Hemlösa, dom utan familjer, familjer med alkohol problem, fattiga... För dom måste julen inte vara så rolig. Jag hoppas att alla som faktiskt har det bra, är nöjda och tar vara på det dom har. Och glädjs över det. Dyraste och flest julklappar och mest mat på bordet, det är inte det viktigaste. Va glada åt det ni har!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0