Bootcamp och sång

Medans jag var i Budapest, ringde mamma och anmälde mig till Avancias bootcamp. Både ridlärar Mia och Miia P hade anmält sig, så vafan... Jag måste väl också då :p HELT totalt otränad!
6 veckor, 3 ggr i veckan. Fredagar (min lediga dag) 06.15 på morgonen!!
 
Första passet var i måndags. Det var fystest. 
Först jogga från avancia till WHA.
Under en minut skulle vi göra sit ups, en minut armhävningar, en minut rygglyft, och en minut ben...black out vad det heter... Vi skulle göra så många som möjligt. Sen ska vi se efter 6 veckor hur mycket vi har förbättrat oss. Sen springa 4 varv runt WHA. Ja trodde jag skulle dö efter 1,6 km... Sprang alldeles för snabbt... 
Sen jogga tillbaka till Avancia.
Hade sån fruktansvärd träningsvärk på tisdagen och onsdagen. Eller jag har det ännu :p
 
I onsdags var andra passet. Hade sån träningsvärk, att jag inte kunde gå i trappor ordentligt, inte ta mig upp och ner på huk, och ta mig upp från soffa och toastol utan o ta i mig. Men med tiden så gick det bättre o springa. Vi kravla i leran, hoppa hit o dit, upp o ner.... TUNGT!!! MEN, jag gjorde det :)
 
Imorse var 3e passet. Jag vågade inte va med, för hela dagen igår hade jag stegring. Hade 37,6 på morgonen, och kände mig dåsig hela dagen. Varmt, kallt, varmt kallt. Så hellre vila idag, än o bli borta hela nästa vecka. 
På måndag är jag fit for fight igen! :)
 
Igår då. Var det dags för min första sångkonsert! Först bytte jag jobbtid, så jag fick stängning. Vi skulle samlas på Önningebymuseet 18.15. Jag jobbar ju ute i Saltvik, så det tar sin tid o ta sig till stan. 17.15 kom jag därifrån. Måttligt glad... Panik in till stan, slänga i sig mat, klä om o fixa mig snabbt. Hjärtat i halsgropen, och ändå var jag lite sen. O stegring till på det. Bra uppvärmning.
Vi sjöng upp, och körde dom gemensamma låtarna. 
Vi tjejer sjöng utan dina andetag. Jag spelade fiol sen på killarnas låt Rör vid min själv. Det kom vi på lite för 7 igår kväll :p Sen sjöng jag Aldrig ska jag sluta älska dig. Jag var nervös!! Men nöjd efteråt :) 
Sen sjöng jag Jar of hearts. DEN har jag kämpat med! Jag är jätte nöjd!! Sista höga tonen, kunde vart bättre, äh, den va inte helt åt skogen :) 
Sen spelade jag på Miinas låt. Som var jätte vacker!
 
Aldrig trodde jag väl att jag skulle vara med på något sådant! Jag som knappt vågade ta en ton för 1,5 år sen! Jag är stolt och nöjd! Och fortsätta sjunga kommer jag göra :)
 
Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0