Var är sommaren?

Alltså det är snart mitten av maj, och det är fan iskallt! Hallå, när ska sommaren börja komma då...

Det har väl inte hänt så där jätte mycket. Jag har varit sjuk, men det skrev ja lite om, så det har inte blivit mycket träning dom senaste veckorna. Vilket jag märkte igår.. JIsses... Va till gymmet och körde lite axlar och mage. Helt färdig :P Sen var jag på första fotbollsträningen på hundra år! Men tusan va roligt det va! O fyfan va jag saknar fotbollen. Jag skulle kunna börja spela igen. Men det finns inte riktigt något lag jag skulle kunna spela i. IFK är lite för seriöst. Träna flera gånger i veckan + matcher. Sen blir alla så unga, å då får jag inte va me o spela matcher. Vet inte om ja har så mkt gemensamt med 98 or.. :p Dom lär ju snurra upp mig bra, men ändå :p Nåja. Ska fundera lite o klura runt lite.
Iaf, i sommar ska ja vara med i korpen med laget KBK = Kör bara kör! Igår hade vi vår första träning. O det va nog en rolig syn det :) Vi kommer ju inte satsa på att vinna iaf ;) Men hey! Det viktigaste är inte att vinna, det är att ha roligt :) O det var det igår! Verkligen INGEN i vårt lag spelar fotboll. Jag är väl den som spelade senast. O ja slutade väl för en...4-5-6-7 år sen? Eller? Ja längesen var det iaf. Men jag tycker att det är ju så korpen ska va. Såna som inte spelar. Såg ett år var det ett lag med IFK spelare, och föredetta IFK spelare. Dom ägde ju ut det andra laget nå fruktansvärt. Kul o möta ett sånt då, om man är ett lag med bara plojspelare. Dom har ju sin egna serie med matcher. Men det är va ja tycker.
O ja ser framemot o spela lite i sommar! :)

Igår börja ja må som en rutten banan också. Vettefan va som hände :s Mådde illa och kunde knappt röra mig Känns bättre idag.

Idag ska ja en sväng via sjukan, sen åker jag nog till Bström. Ska se om ja tar ut Basil en sväng. Hmm...
Vi har kommit så fel med varandra på senaste tiden. Det funkar inte liksom längre. Det är inge roligt o rida längre faktiskt :/ Tyvärr. Ska se om ja går till banan med han idag, o se hur han beter sig där.
Igår va vi ut i skogen o tollade. Sen när ja galopperade på en gräsväg, så mittiallt tvärnita han, slängde sig åt sidan, och full fart igen. Sen hoppa han till några gånger till. Men det brukar han inte göra. Han gör det så jäkla ryckigt, och han är väldigt stötig, så det gör ont!
Sen på vägen hem började han steppa på vägen. Och jag är livrädd när det händer något på vägen! Såklart kom det en bil i möte! O han började gå sidledes o takta o börja sen galoppera på stället. Kom bil bakifrån sen, så jag red snabbt över vägen in på vår grusväg, men han fortsatte takta o han blev bara spändare o spändare. Sen börja han gå sidledes igen o galoppera lite på stället, takta... Till o me när Cherokee va breve han i hagen. Så där har han aldrig gjort förut. O jag HATAR när han gör det på vägen! Jag blir faktiskt livrädd! Tänk om han skulle slänga sig framför bilen?? Han vet inte va han gör när han gör så där.
Så tyvärr har jag tröttnat lite på den där hästen....

Idag fyller världens bästa och finaste lillasyster 14 år! <3 Herregud va tiden går fort!
Lite kalas ikväll, sen blir det nattjobb på arken från kl 23. Så vi ses väl där hoppas jag! :)

Puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0