Egypten maj 2012

Jag och Kaisa var alltså till egypten 5-12 maj.
Resan började på fredagen, då vi tog sista båten över till Sverige, och körde till vårt hotell Radisson blu på arlanda. Riktigt fint hotell! Vi tog en varsin cider, och sen stupade vi i säng, förväntansfulla och otåliga :)

Klockan ringde väääldigt tidigt på lördag morgonen. Flyget skulle gå kl 8. Så klockan ringde innan klockan 5. Vi åt värsta frukostbuffen, och åkte sen buss till arlanda, som tog bara några minuter. Allt gick smidigt på arlanda :) Förutom då att jag glömt o packa ner hälften :p haha va bara o shoppa lite välbehövligt där. Typ shampoo, tandborste, mascara... :p ups.
Men flygresan tog en hel evighet! Öronen mina klarade sig helt bra! :) Kaisa fick sitta breve ett JÄTTE gulligt svenskt par, som var från Egypten. Jag hamnade breve några riktigt riktigt blonda svenskar. Alltså dom var faktiskt korkade och smådumma :p Blev helt slut av att lyssna på dom. Jag som tycker jag är lite dum ibland, men jag var ju fan ett geni jämfört med dom. Sen fick vi höra att dom vågade inte gå utanför hotellet typ, för man kunde ju bli våldtagen av araberna.... -.- Ja jisses. Jo! Så fort man stiger utanför hotellporten, så hoppar dom på en!!! håhå :p inte lätt o va dum svensk! :) Sen va det lite svårt o fylla i visum också. Inte lätt o förstå var man ska skriva allt. Typ namn, och födelsedatum.....

När vi steg ur planet, DÅ var det verkligen som å gå in i en vägg. Över 30 grader! Vilken lycka!! Fasiken va skönt det va!
Tog inte många minuter o åka till hotellet. Men vår buss va full med svenskar. Great.... Inkl våra dumma blondiner, och det gulliga paret :) OCH en massa ouppfostrade svenska barn.
Alltså ryssarna var ju faktiskt värst. Dom hade överhuvudtaget ingen hyffs o pli. Va oförskämda, elaka, otrevliga...Riktiga rövhål!! Men vet ni vem som kom sen?? Dom svenska barnen. Föräldrarna hade överhuvudtaget ingen pli på sina ungar!! Dom sprang runt som idioter, i matsal, vid poolen, spelar ingen roll var man va. O SKREK! Konstant! En unge skrek HELA vår middag på hotellet. Och morsan gjorde fan inget åt det. Hon bara satt o försökte hyscha den ibland. Att hon inte ens gick ut med ungjäveln då???! Alla satt ju fan o glodde på dom! Om jag tycker om ryssar o svenskar efter den här resan?? EEEEH, nä!!
Sådärja.. Det va allt det dåliga med resan :p

Hotellet va SKITstort! Vi fick rum längst bort... Allt var längst bort för oss :p Hotellet, terminalen, gaten, rummet...Allt :p Men vi fick bo jätte nära stranden och havet. Men längst bort från receptionen och matsalen. Poolen och baren var typ i mitten. Det tog nån minut för oss att gå från vårt rum till matsalen.
Så fort våra väskor hade kommit till rummet, åkte bikinin på och vi gick o la oss vid stranden. UUUUNDERBART! :D
Sen va det middagsdags, och sen hamnade vi på hard rock cafe på kvällen. Blev lite smålullig, och vaknade med världens huvudvärk och kände mig bakis :p Hard rock var faktiskt inge speciellt. Träffade Mario där också.

Sen har dagarna flytit ihop. Igen :p
Vi var till vattenlandet, Aqua park. Jätte stort med massa rutschikanor (ööh stavning?) :p SKIT roligt!!! Jag var dit första gången ja va dit, med familjen. Lika roligt även denna gång! :) Jäätte trevlig personal där!

Sen var vi ut på snorklingutflykt igen, med båt. Sååå underbart! Alltså snorkling utflykt är bara ett måste när man åker dit! Helt helt underbart! Även där jäätte trevlig personal på båten! :) Dykinstruktören och filmkamerakillen visade oss sen ett JÄÄTTE vackert ställe, som ett cafe. Fan att ja inte fick kort på det. Det va så otroligt vackert på kvällen!

Vi var också på massage. Så otroligt skönt! Jag lyckades även somna. Enligt Kaisa hade ja börjat snarka o grymta lite :p haha 

Var och testade på att köra fyrhjulning i öknen också. Fy tusan va roligt!!! Vi for i solnedgången. Vi hade fan dött o åkt i soluppgången. Det va så jäkla roligt! :D Sen stannade vi i ett beduinhem, medan dom andra red kamel, satt vi ner o drack lite. Det kommer jag absolut göra igen! Men då åka med egen guide, så man får åka lite fortare ;) Vi var rätt många som åkte, säkert mot 20 stycken.

Var på ett stort beach party igen också. Det va GRYMT!! Riktigt riktigt bra! Skitbra musik, skithäftigt place, o massa folk! Vi fick även se lite fight. O vakterna där, hosch!! Fan i helskotta va stora dom va! Men det va bara muskelknuttar! O det behövdes nog där. Det smällde bra när dom satte igång. Sen såg vi även en rysse dom inte behandla sin tjej så bra.... idioter!!
Men dit vill jag igen!! När man dansat så mycket att mn höll på å dog av värmeslag, fanns det ingenstans man kunde svalka sig, det va ju så jäkla varmt överallt :p haha

Sen va vi till några nattklubbar, låg vid stranden, låg vid poolen, aqua aerobic, latinoamericano dans, vattenpipa, shopping...
På latinoamericano dansen fick jag gå fram o visa hur man skulle göra, för det kunde tydligen ingen annan :p Så tack Laura och Sussi, för att ni är så bra lärare! :)

I det stora hela, var det en alldeles underbar resa!! Åkte med störtsköna taxichaufförer, spelade svensk musik så det ekade om det utanför vår gata på ett cafe, otroligt trevlig och rolig personal på hotellet, helt underbara!
Jag hade bra kunnat stanna en vecka till. Det enda var att det va så fruktansvärt varmt mitt på dagarna. En dag var detnärmare 40 grader i solen. Annars låg det mellan 31 och 35 oftast. Brände oss duktigt :p men nu är vi bruna.
Jag bara längtar tills jag får åka tillbaka!
O nu tänker ni, ja tillbaka till dom där araberna bara... O nej, jag åker inte dit för nå jäkla araber!! Jo, dom är jätte trevliga, vänliga, roliga... Fiina bruna ögon! :) Så jag förstår att ni är avundsjuka här hemma ;) Men nej... Jag vet inte,men jag gillar Egypten. Det är alltid varmt där. Och man känner sig verkligen välkommen.

Det var vår resa i det stora hela :) Mera detaljer behövs inte! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0