Jäkla häst!!

Skulle ju ut på en mysig tur med Basil.
Slutade med att jag GICK hem!! Jäkla häst!!!
Han va väldigt pigg märkte jag. Så vi skrittade och travade på grusvägen som vanligt. Sen gick vi genom skogen en bra bit, och sen travade jag och galopperade en bit. På slutet började han dra och ville inte stanna. Han gjorde dock en KORREKT, helt felfritt galoppombyte mitt i allt :p Men han tänkte inte sluta galoppera fast det kom is. Redan då började han fara lite med sidan före. Såg att vägen ja tänkte gå på, var bara is. Så jag gjorde en framdelsvändning och skulle gå tillbaka. Hann knappt göra den klart, så började sidan gå före. Han börja galoppera på stället, for från sida till sida. Började kasta sig, och la av en bock! Han knappt sätta mig till rätta, så blev han spänd som en fiolsträng, började takta, frusta som ja vet inte va, gick med sidan före.. Visste inte vad han skulle göra! Han är så jäkla oberäknelig!! O smidig!! Han börja galoppera med sidan före o tänkte dra iväg.
Lyckades tillslut få han så lugn i 2 sekunder att jag kunde hoppa av. Så började vi traska hemåt. Han hoppa o for runt lite, men lugnade ner sig sen.
Mötte upp mamma och Acke på vägen.
Jäkla skithäst!! Billig idag!


Snart hoppas jag ja får middag, o sen blir det jobb 18.30- på alandica igen.
=Nykter? :)

Gymmet lockar imorgon!

Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0