Inte lätt att ha en unghäst

Var på en promenad/joggingtur med Acke tidigare. Mamma o pappa kom o plocka upp oss på vägen sen. Fick fan dra hunden när vi skulle jogga :p haha jäkla latmask!!
Sen ha ja hoppat både Basil och Cherokee. Så det blev 2 timmars intensiv ridning idag. Håhå! Vem behöver gym när man kan rida?!
Började med Basil, o mamma longerade Cherokee. Först skulle han börja se småtomtar i skogen, men då hotade jag med att göra korv av han, o sen gick han exemplariskt :) Han orkar inte riktigt lika bra som förut, men inte så konstigt då han stod närmare ett halvår. O banan ha ju inte varit bra förrens här för nån vecka sen. Men det är på god väg! Han tyckte det va skitroligt o hoppa! :D Sen när ja skulle trava ner, så bara ville han galoppera. Han lyfte galopp gång på gång o ville så gärna. Gulle :') Gjorde flera fina språng!
Sen va det då dags för min 20 åriga unghäst Cherokee. Ja vettni, det är inte lätt med dom där unghästarna.... Mitt i allt när ja svängde mot ett hinder så börja hästfan bocka o skena!! xD O han gjorde det många ggr :p o han riktigt drog mot hindren! Ja bara satt o skratta, och mamma tyckte jag såg ut som en nybörjare :p Håll ju på å åka i backen nåra ggr. Jäkla tönthäst :p Men som sagt, är inte lätt när man är 20 år ung!
Och här ha jag hållit på å prata skit om Basil och sagt att han inte kan bete sig, så därför får inte han komma med på tävlingen på söndag. Haha! Tji fick jag.... Men nu e det ju faktiskt så, att Basil får inte komma med på hopptävlingen på söndag, för han kan inte bete sig. Alla gånger vi varit bort nu, och han ha gått med andra hästar, så ha han spelat fan.... Och ja vill inte ha några brutna ben i kroppen, tack.
Hoppas Cherokee beter sig nu bara :P haha men vi kommer bara starta 70 cm och 80 cm. Dels kör vi det som träning, och ingen av oss ha hoppat mycket på flera månader. Så vi börjar lugnt :)
Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0