En hel dag på Föglö

Blev en hel dag på Föglö :) Steg dock upp innan jag vaknade -.-
Åkte med mamma och Marke till deras arbetsplats. Kom också på att jag inte varit till Föglö sen Skarven kom :p haha ojdå. Det var ett tag sen. Inte åker man så ofta till Föglö heller. Va skulle man dit o göra?
Nåja. Dom har jätte fin arbetsplats. Utsikt över vattnet :) Sen fick vi rundvandring av Kristian. Kollade när dom rensade, och sorterade fiskarna. Mamma jobbar alltså på Ålands fiskförädling :) 
En stackars pojke blev lite generad när jag kom ner dit till dom ;) hihi undrar var han kan ha sett mig förut ;)
Jätte intressant o se allt! Och alla verkar jätte trevliga o glada :)
Sen hjälpte jag mamma med posten o lite sånt.
Åkte sen till Karin, och vi for ut med hästarna :) Jag fick rida Mysan. Vilken häst! Gillar henne! :) Skrittade ut först, och sen red vi dressyr på banan. Tog en stund innan jag kom på hur hon funkade. Hon kändes jätte fin! :) I like!
O ja.. Jag körde fel 3/4 ggr. PÅ FÖGLÖ! Vet ni hur litet det är? :p haha mamma sa sväng vänster, höger, vänster. Jag började bra. O svängde vänster. Sen gjorde jag tvärsemot hela vägen :p hahahaha ojoj. Man slutar aldrig förvånas över mig :p Inte nog med det. Sen svängde jag åt fel håll på hemvägen också :p Hur dålig får man va :p
Nu är jag hemma. O ska laga lax. Eller forell. Eller öring. Eller.... Ja va fan, det är en fisk iaf :p
Sen ska ja hjälpa Rasmus med smörgåstårta! 

Puss o kram

Kontorist ;)
Hittade en av mina blivande män på ett kuvert :D
Ut och skritta :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0