Dag 18 - En sak jag gör varje dag

Sjunger!
Det är något jag gör varendaste en dag. Går ofta och nynnar på något när jag är hemma :) Ensam då :p
Va ha ja gett mig in på, som ska stå o sjunga inför hur många människor som helst! Har kanske inte berättat det förresten. Alla kanske inte vet vad vokalisttävlingen är. 
Jag har ju då anmält mig till vokalisttävlingen, som är en sångtävling.
Förut har det varit så iaf att man delats upp i 3 grupper. Beror ju på hur många som anmält sig. Solister under 16 år, duetter under 16 år, och solister över 16 år.
Alla får välja en låt man vill framföra, och Ålänska bandet Soundway kompar. Sen finns det en jury, som utser en 1, 2 och 3a i dom olika klasserna. (Är det bara några me, brukar dom slå ihop alla, och alla tävlar mot alla). 
Sen kan man bli publikens val också. Då röstar publiken vem dom tyckte om.
Jag har aldrig varit med. Men Wilma ha varit med 3 ggr tidigare. O kommit 2a och 3a? tror jag. Jag ha valt låt alla gånger ;) inte iår dock. Så vi får hoppas mitt låtval är bra också!
Jag som aldrig sjungit inför publik. Ja mina o Andreas små framträdande här o där, räknas inte :p
Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0