Funderingar hit och dit

Man hinner fundera mycket när man sitter på gräsklipparen, och klipper över 2 hektar.
Va ska man bli när man blir stor? Vad vill man? Vad känner man? Vad borde man göra? Varför är det si, och varför är det så?

Vad ska man göra? Typ i höst redan. Jag har tagit studieuppehåll, har inget fast jobb. Jag kan väl inte va på arken hela mitt liv heller? Ser inte riktigt någon framtid o sitta där hela livet. Med tanke på att jag trivs med barn. Visst är det ju som ett vuxendagis ibland, bara åldern och promillen som skiljer :p
Vill jag jobba med barn? Jag trivs så med barn. Men med vad? Ska jag va på dagis? Ska ja bli musiklärare? Fiollärare? Lärare i skola? Ingen aning....

Ska jag fara ut o resa? Jag älskar o resa! Vill verkligen bort härifrån på vintern. Jag trivs verkligen inte här då. Vart ska jag? Vad ska jag göra?
Jag älskar Egypten. Hur lätt är det att få jobb där? O vad ska man göra?
Jag vill också åka till Thailand snart.

Ska jag börja va mera egoistisk? Jag försöker alltid va alla till lags, ställer alltid upp, vill alltid att alla ska ha det bra. Kanske man borde tänka lite mera på sig själv? Det är alltid jag själv som lider av det. Men mår bra av att se att alla andra är nöjda och glada.
Men ibland känner jag att jag inte får så mycket tillbaka. Man bara ger o ger o ger o ger... Till slut orkar man inte längre! Man måste få något tillbaka också. Förut brydde jag mig inte så mycket, men nu börjar det kännas. När man ger hela tiden, så tänker man ju att, är jag snäll och ställer upp, och hjälper, finns där...så får man något tillbaka någongång när man behöver. Men det är tyvärr inte alltid så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0