En hel helg i Tampere

Har haft en väldigt trevlig helg i Tammerfors :) Riktigt riktigt skönt o komma bort. Var min första hela lediga helg på några månader. Välbehövligt!
Åkte torsdag natten, o var framme fredag morgon. Så det blev bara 2-3 timmar sömn i HYTT. Skönt! :) Sen blev det en hel dag shopping o bara va :) Sen drog vi till Kaisas föräldrar en sväng, o sen in till staden. Åkte till en av hennes kompisar, o där började vi dricka lite o umgicks :) Kvällen slutade på någon krog i stan, med trevligt sällskap. Hur den slutade, stannar där :p
Lördagen va seeeg. Vi körde en soffa, o umgicks med hennes föräldrar :) Som va sååå trevliga! Och verkligen försökte prata svenska :) hihi o god mat fick man! O blev lite bortskämd.
Badade även riktig finsk bastu, med björkris. Skönt! O sen gjorde vi snöänglar i snön ;) Det va sjuuukt kallt, men skönt. Var typ 20-30 cm snö där.
Sov sen nästan över 12 timmar inatt. Sov så jäkla bra! O va utvilad när jag vaknade. DET va längesen! Shit va skönt! Klädde på mig o så for vi iväg till stan. Kaisa o hennes föräldrar gick på dop, och jag gick på stan :) trodde aldrig ja skulle få se dom igen ;) haha nedå, så farligt var det inte. Fick som vanligt ingen betjäning på svenska. Dock var det en som försökte på engelska. EN! I en butik så när ja skulle betala så sa/fråga hon nått, o ja ba:eeh..en ymmärä, ruotsi? Fick bara aha. O så va det inge mer med det :p trevlig tant det där! Som nästan resten av befolkningen. Inte ens på Ikea. Hon fråga, ja svara på svenska, hon fortsatte på finska, jag svarade på svenska. Så kom det Ole hyvä.  Tack sa jag. O hon såg så jäkla sur ut :p haha hon kunde inte ha ett lätt liv :p
Så ni envisa finnar som kommer o tror att ni ska få betjäning på ren finska på Åland, kik er!! Jag fortsätter min standard kommentar: En ymmärä!
Jag har försökt prata finska, o det ha väl gått sådär :p men flera ggr försökte jag iaf!
Nu sitter vi på båten på väg hem. Ska bli skönt o komma hem. Men ändå inte. Hmm... Jobbigt...
Vill absolut inte till skolan imorgon. Har ångest... :/ Ja är så äckligt trött på skolan just nu, så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag vill jobba nu. Har absolut ingen motivation, o vaknar med ångest varje morgon. Great..
Nu har Kaisa myror i byxorna, Ellen surfar, och styrmannen ... pratar med Kaisa :p Kanske ska ta Kaisa till lekrummet nu ;) hihi
Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0