Dressyr

Körde ett dressyrpass med finaste Cherokee :)
Det ska ju alltid krångla och trixas o fixas i början. O okoncentrerad. Huvudet går åt alla håll, o benen lite åt alla håll. Men efter en stund så började han slappna av. Så gick han riktigt trevligt! Försökte komma ihåg lite grejjer från dressyrprogrammet, så tränade lite från det.
Det går som det går på söndag. Är med bara för att :) Ha inte tävlat dressyr på ett år. Det va nog förra hösten sist. Är inte så mycket för dressyrtävlingar. Är inte faktiskt så jätte tävlingsintresserad längre. Inte som ja va förut. Visst är det roligt. Men känner inte att det är ett "måste". Förut var det verkligen ett måste. Katastrof om jag missade en tävling. Typ.
Är väldigt många duktiga med i L:Bn. O nästan hälften ska vara med i L:An också.
Nån måste ju komma sist också :) hehe nej så ska vi inte tänka. Kör vårt eget rejs, så får vi se hur domaren bedömer :)

Imorgon ska jag o köra dressyr igen. Ska kanske rida igenom programmet. Om man kanske sku lära sig det också. Att det inte blir som vanligt. Kvällen innan så bara, ojdå, kanske man skulle lära sig programmet. O sen få råplugga det i bilen på väg till tävlingen. Så "seriös" är jag ;)

Nu ska ja iväg o mysa med <3

Puss o kram


Kommentarer
Postat av: Anonym

" Kör vårt eget rejs, så får vi se hur domaren bedömer" - så tänker jag också om LA:n. Det är premiär för Ramona och jag har bara ridit förvänd galopp med henne 4 gånger hittills - 2 gånger för länge sedan (funkade inge vidare)och 2 gånger nu för att testa om det funkar bättre nu. Valde LA för att man får rida på kandar och för att LB-programmet är så...konstigt, långt och har så mycket galopp.

Våra chanser mot de långbenta och flashiga är nog inte så stora ;-) ...men det ska bli KUL!

Ses på söndag!



Annika

2011-09-09 @ 16:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0