Dag 1 - Presentera dig och din häst



Jag heter då Jennifer, är 21 år, och bor på Åland. Har egen lägenhet i Mariehamn.
Pluggar på Ålands vårdinstitut till närvårdare. Har 1½ år kvar. Utbildad servitör. Pga uttöjt ledband(operation), måste jag omskola mig, och sluta jobba som servitör.
Mina intressen är hästar, gym och all sorts träning, spela fiol, musik i allmänhet.
Spelar fiol i Alandia String och Ålands musikinstitut (uppehåll just nu från ÅMI).
Har en fin pojkvän, underbara vänner, och världens bästa familj.


Cherokee II


Heter då min ponny. Som är en svensk ridponny. 146 i mkh. Han är 19½ år. Blir 20 år den 1 januari. Har haft han i ganska exakt 6 år. Köpte honom från en tjej i Sverige.
Vi har startat L:B dressyr, och 1m hoppning. Många vinster och placeringar har vi. 2010 vann vi ÅM i hoppning.
På träning har vi hoppat som högst 1.30. Han älskar att hoppa, men har inget emot o jobba i dressyren.
Vår första ridtur vi tog när jag köpte han, frågade vi oss, va fan det va vi hade köpt. Han va tokig! Stod mera på 2 ben än 4.
Han är inte jätte lätt och rida.
Vi har inga mål med ridningen. Dom har vi redan uppnått. Nu kör vi bara på för att det är roligt, vad som faller oss in, så länge han är glad och frisk :)


Basil




Basil är vår 11 åriga tinker. Vi köpte honom när han var 2?. Han är inte så hög, ca 151 cm i mkh, men väldigt grov. Mamma ville ha en körhäst, och han är en underbar körhäst. Älskar att jobba i skogen med vagnen. Men vi började även och rida in han. Det va en jäkla åktur det! Han stod helst inte med några ben i marken där ett tag. Man skulle inte kunna tro det när han är så stor o tung.
Det är jag som har ridit han mest. Vi tränar och tävlar, både dressyr och hoppning. Han älskar att hoppa! Dressyren förstår han inte riktigt varför man måste göra ibland.. Vi har startat L:C dressyr och 75 cm hoppning, med placeringar. T.o.m en vinst!
Han har en positiv inställning till allt. Mycket häst o rida. Inte världens lättaste.
Just nu står han, pga behandling. Men snart ska vi sätta igång han, och se om det har hjälpt :)
Får en ljuvlig mustach till vintern ;)



Lady Jane, "LISA"




Lisa, är vår underbara shettis. Hon är 17 år, 98 cm i mkh. Jag red henne tills jag var runt 14 år. Helt underbar häst! Är en riktig arbetsmyra och gör allt för att vara till lags. Blir jätte frustrerad när hon inte förstår och hon gör fel. Jag tävlade inte så mycket med henne, sen blev jag för lång. Startade någon dressyrtävling.
Wilma däremot startade både L:B dressyr och 60 cm hoppning, med placeringar.
Hon är en underbar körhäst också.
Hon har haft fång, så hon får inte gå på gräs.
Skulle gärna vilja att hon skulle komma till en duktig, tuff liten ryttare. Den skulle få en underbar bästa vän.
Hon har ställts ut två gånger. Båda gånger var hon en vinnare! :) Nu senast blev hon BIS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0