Dålig uppdatering

Nu ha ja varit lite dålig på att uppdatera igen. Sorry! Är ju ändå rätt många som läser :) Är mitt liv så intressant ? ;)
Tjaa.. Det händer ju rätt mycket hela tiden.

Dressyrlektionen gick bra med Grållan. Hon va duktig :) Sen körde jag lite med Cherokee också. Wilma har ju opererat gommen/tänderna, så hon fick inte anstränga sig. Så jag satte mig upp o jobbade lite galopp. Skulle göra skänkelvikningar i galopp. O det bara funka!? Till slut satte han sig på bakbenen, for som en gunghäst, och bytte galopp! Cherokee kan inte galoppombyten!! Nångång i misstag, och över hindren. Men oftast blir det kors. Men han bytte höger, till vänster, vänster till höger. Flera gånger om! JA vart helt paff!! O han hade så kort galopp! Att han kunde stå på stället o galoppera. Alltså helt obeskrivlig känsla! Jag bara satt o skratta!
Det kommer jag leva på :) Mammas finaste <3
Sen kom <3 till mamma och pappa, vi prata strunt och kollade på tv. Sen somnade jag. Då va det dax o åka hem :p

Igår sov jag till halv 11, skönt. For till mormor och morfar. Morfar var hem över dagen, o det var han nog väldigt glad över :) Tycker han verkade väldigt pigg och glad! Gjorde lite ärenden åt dom, och umgicks.

Sen for jag och Emilia till Bjärström, hämtade Basils grejjer, och sen åkte vi till Bamböle o for ut med Grållan och Basil :) Emilia fick rida Basil. Det va första gången på ca 2 månader han fick komma ut! Hoppas behandligen hjälpt, och han ska va bättre nu. Han har inga skor, så han va lite öm. Hovarna var inte så jätte fina... O då har han ju gått i en gräshage. Hmm..
Red förbi en mårdhundsbur, med en levande fångad mårdhund i. Läskigt!
Dexter va med också :)

Sen for vi via Smarket, där vi träffade Kaisa o pratade lite strunt :)
For till Emilia en stund, och sen åkte jag efter Daniel. For till idrottsgården och bowlade med mamma, pappa och Wilma. Ett jäkla skitpåhitt det där! Ingen sport är det iaf. En dålig sysselsättning...

For till Saltvik sen och träffade svärföräldrarna för första gången. Jätte trevliga :) :)

Sen vart det tv i sängen resten av kvällen.

Idag ska jag hämta Wilma, rida Cherokee, kanske Basil, träffa Emilia, och jobb på arken inatt.

Puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0