Jag överlevde!

Jag överlevde operationen! :)
Men igår vanog nära döden upplevelse.

Låg på uppvaket rätt länge. Hade väldigt ont när ja vakna, så  dom gav mig rätt mycket smärtstillande, o av det började jag må illa. o va väldigt groggy i huvudet.
När ja fick åka tillbaka till rummet sen, så börja ja må illa. Kunde inte alls sitta upp. Fick i mig en smörgås o en tesked yoghurt o sen vart jag hekt kallsvettig o hela jag bara låg o skaka.

Fysioterapeuten skulle vart dit o visat o hjälpt mig. Men jag var rätt borta, och sov bara. Uppfattade att läkaren varit där iaf, o det mesta han sa.
Hade lite problem o ta mig hem, eftersom när ja satt mig upp så börja ja bara må illa o blev alldeles kallsvettig. Men till slut gick det.
Men innan det kändes det bara hemskt! Visste inte vart ja skulle ta vägen. Skulle ja sova, ställa mig upp, spy, prata, ligga ner..? Va va upp o ner? Usch nästan ryser av den där känslan :s
Världens gulligaste sköterskor och läkare iaf!! Guldvärda!

Sov hela kvällen igår. Fick i mig lite gröt dom 10 minuterna jag var vaken.

Inatt höll ja på o få panik! Vakna med armen ur mitellan! Den låg typ ovanpå den. Vart skiträdd!

Imorse körde pappa mig till mormor o morfar. Sov flera timmar o sen åkte ja me pappa till Åse, fysioterapeuten. Hon visade lite övningar ja ska göra. O sa att det inte var nån fara att armen for ur inatt. Bara att ja måste ha jobbat rätt bra för o ha kommit ur den :P
Får röra armen rätt mycket faktiskt!

Har varit hos mormor o morfar hela dagen. Får ite va själv dom första dagarna o nätterna.

Ska åka hem med Miia som ska till oss o rida :)
Sover i Bström , o sen kommer ja hit till mom o mof imorgon.

Nu börjar det bli jobbigt o skriva med vänster :p

Hoppas ni har det bra i det underbara vädret!

Puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0