Nu är målen satta!

Nu har jag gjort mål för hösten! Måste ha mål, för annars blir det ingenting.
Man måste ha något att verkligen kämpa för, så går det mycket lättare! :)

Mål 1- Gym
Börja träna aktivt igen på gymmet+jogga ute. Bygga upp musklerna, speciellt axlarna.
Sen ska det stå -8 kilo på vågen i vinter, för att jag ska få åka utomlands.

Mål 2- Hästarna
Cherokee har jag just inga mål med. Jag vill bara ha kul, han ska göra bara det han mår bra av, och tycker att är kul. Starta en L:B dressyr ska vi göra. Försöker alltid bli bättre från gång till gång. Procent och poäng är skitsamma, bara det känns bra!
Basil hoppas jag kunna starta en 80 cm bana. Sen få han mera lösgjord. Han sitter väldigt fast. Och han orkar inte riktigt. Han är ju inte direkt den lätta typen, så han har ju svårare, och det är mycket tyngre för han. Men han kan!! Så det ska vi nöta på. Mycket dressyr!
Om jag får, hinner, så vill jag gärna fortsätta hoppa Grållan. Där är väl vårt största mål att få mera ork i galoppen. Hon har svårt och hålla den. Men det har blivit så mycket bättre!! Så jag hoppas vi kan fortsätta :)
Förutsatt att läkaren säger att jag får börja hoppa....

Mål 3- Mat och dryck
Måste sluta äta skitmat! Ska det stå -8 kilo, så får jag börja tänka om.
Och ingen behöver sitta o tänka nu att jag inte behöver gå ner 8 kilo o blabla, för jo, det behöver jag. För att JAG ska må bra..
Sen alkoholen... Dra ner lite på den va. Men det brukar bli mindre när det blir höst/vinter. Mindre än på sommaren alltså. Iaf för min del.

Mål 4- Skolan och jobb
MÅSTE jobba mycket. Efter att varit sjukskriven hela sommaren, har jag helt sjukt dålig ekonomi. Har aldrig någonsin varit så pank! Det gör mig väldigt stressad! Har levt på mina besparingar. Men nu är dom slut!!
Så jag kommer ta allt jobb jag bara kan få.
Skolan ska jag försöka sköta så gott jag kan. Just nu känner jag absolut ingen motivation till skolan. Jag vill bara jobba! Jag har fan inte råd o gå i skolan just nu.
Men jag ska göra mitt bästa.

Mål 5- Ekonomi
INTE slösa!
Spara till resa i vinter är prio 1.

Mål 6- Musiken
Jag har ju sagt att jag tar uppehåll från Musikinstitutet. Så jag kommer bara köra Alandia Strings. Inom gruppspelet har jag absolut inga mål. Där är jag bara med för att det är roligt att spela med andra, men det ger inte mig något. Det är för lätt.
Men mina egna lektioner. Jag ska öva mera än jag gjorde senaste terminen. Men va ju lite svårt då jag hade så ont i axeln.
Måste bli mera avslappnad då jag spelar.
Sen hoppas jag kunna hjälpa andra med sitt spelande!

Så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0