Avundsjuka

Vet ni att det går så sjukt mycket skitsnack bland RYTTARE här??
Att folk ens iss lägga ner så mycket tid på att prata skit om andra.
Det är bara ren avundsjuka! Man måste prata skit om dom man egentligen skulle vilja vara som, eller ha det dom har. Typ en jätte fin häst, när det gäller ryttare.

Det pratas om att den har så ful sits, den har för dålig häst, för dyr, för billig, för liten, för stor, för lätt, för svår... Ja allt finns det o prata om.

Fick höra här om dagen, att det var en tjej som vunnit en tävling, men det var för att hon hade ju så bra häst. För hon får ju allt gratis, bara hon sitter där o styr, och lägger på spö lite nu och då.
Jaha, va bra att ni har ridit hennes häst och vet allt? Jonä!

Sen fick jag höra, att samma gäller mig. För Cherokee är ju så rutinerad så jag behöver bara sitta där o styra o använda spö lite nu och då. Därför vinner jag så ofta. Bra att ni vet det, för ni har ju antagligen ridit han och vet hur han funkar?
Cherokee är INTE en lätt ponny! O man kan inte bara sitta där o åka. Det kan man inte på nån häst. För till slut kommer den sluta hoppa.
Och för den som inte vet, så är det kanske dom två-tre senaste åren det gått rätt bra för mig och Cherokee. Innan det, vägra han OFTA. Det var ett tag där som vi alltid fick stopp. T.om utesluten har vi blivit. Kom han minsta lilla fel, så hoppa han inte.
Jag har inte fått NÅNTING gratis!

Så jag antar att det är nå småtjejer som pratar om oss. För dom har tydligen inte varit med från när vi började tävla.
Men vet ni? Jag bryr mig inte!
Jag kände bara att jag ville skriva det här. Jag gillar inte när det ska pratas så mycket skit.
För ni som pratar, ni är nog inte så perfekta själva. Ingen är helt perfekt. Alla har vi nånting vi måste jobba lite mera med.

Jag är nöjd med det jag har, det vi har åstadkommit. Att vi inte kommer kunna starta L:A dressyr, eller hoppa 1,10 banor, det gör mig ingenting! Jag är nöjd som det är nu.

Det är bara ren avundsjuka!
Jag skulle vara avundsjuk om någon annan hade Cherokee! :)

(Sorry, det där lät snobbigt...)

Är det nån som har något att säga, kan man ju komma och säga det direkt, än att man ska få höra det på andra vägar! :)

Ha fått höra mera, men det tänker jag inte skriva..




Finaste killen <3

ÅM vinnare 2010
ÅM 3a 2011

Kommentarer
Postat av: Jessica

Håller helt med dig :) Jobbiga små ungar som tror att man inte behöver göra nått, men det stämmer ju inte alls, ojoj:( Dom borde själv få prova så får dom se själva hur lätt det egentligen är;)

2011-07-03 @ 22:56:44
Postat av: Jörgen W

Håller fullständigt med dej, Jennifer. Man kommer inte långt bara att "sitta å åka" på hästryggen.

2011-07-03 @ 23:19:21
URL: http://www.j-wikstrand.se
Postat av: Sara

Håller me dej! Så löjligt så mycket skit folk orkar prata!

2011-07-04 @ 13:23:10
URL: http://tjugoforstafebruari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0