Dag 25

EN FÖRSTA

egna häst. Haha hitta inga på något roligare -.-

Jag är ju uppväxt med hästar. Mamma kasta ju upp mig på hästar så fort jag kunde sitta någorlunda.
O jag har ju alltid haft hästar runt mig i min uppväxt.
Mamma jobbade på en ridskola flera år, så jag var ju med där. Sen har vi haft lite hästar hemma också.
Har haft väldigt många nu när ja börjar tänka efter!
Men jag har aldrig haft någon som kännts att, ja, det här är min egna ögonsten!
Tills för 5½ år sen. Då jag köpte Cherokee! Min ögonsten :) Jag betalde större delen själv. Jag var ju bara just 15 år.
För den som bara håller på å pratar om att dom vill ha egna hästar, så tror att ja men rida, det e ju inte jobbigt. Men det är så mycket arbete med en häst! Man måste ha vilja, intresse, tålamod, pengar...
Visst, känns det jobbigt ibland, men det e bara o bita ihop.
Är flera ggr som jag hade tänkt lägga ner hästar helt och hållet! Men som mamma sa, dagens ungdomar har ingen jävlar anamma. När det tar emot lite så lägger man av. O det ligger nog lite sanning i det.

Tillbaka till rubriken :p
Att ha en egen första häst, är som att få ett eget litet barn. Iaf för mig!
Han är nog det bästa som någonsin hänt mig! <3












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0