Ingen mening

Vad ska man göra när man inte börjar se någon mening med saker?
Typ imorse såg jag absolut ingen mening med att stiga upp. Va skulle det göra för skillnad om jag låg kvar i sängen hela dagen, eller steg upp? Varför?
Nu ikväll har jag varit på AS möte. Va väl inge speciellt. Jag ska få lite lön utbetald. Sen var jag till gymmet med Maria. Men jag orkade ju ingenting... Sen började händerna bara skaka.
Förlåt att det inte kommer nå positiva inlägg nu. Men jag har ingenting positivt att skriva nu...
Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Miina

För mig hade det varit en enorm skillnad om du stannat kvar i sängen just idag!

Istället för att låta tankarna spinna iväg på det som varit och det som komma skall, försök att bara stanna upp. Var i nuet, här och nu. Okej, du ser ingen mening med livet. Måste du det? Livet är, oavsett vad du känner, här och nu. Livet pågår. Varje andetag är här och nu. Just nu känns livet piss. Låt det vara piss. Inse att du inte måste förändra det. Du kan inte förändra det som varit. Men du kan acceptera att här och nu är något som du kan ta vara på. När jag har så här ont som i dag, vill jag bara skita i allt. Men istället accepterar jag smärtan. Den finns där, jag kan inte påverka den. Jag kan däremot leva här och nu. Jag kan stanna upp i varje andetag och bara fokusera på här och nu. Hur ont jag än har idag så klarar jag det. Hur många dagar jag klarar smärtan behöver jag inte bekymra mig för. För här och nu kan jag hantera smärtan. Här och nu orkar du. Du går, du andas, du har varit på möte, du har hjälpt mig. Just nu lever du. Om du orkar 1 dag till eller 100 dagar till i det mörker du är i nu, det behöver du inte bekymra dig över. För det enda du kan påverkar är här och nu.



Finns här för dig! Kram!

2011-12-12 @ 20:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0