Denna sk underbara vinter

Riktigt på riktigt alla ni som sååå älskar vinter.. Hallå?! Vem älskar det här vädret? Jag ser absolut inge bra med det. Det är kallt, blött, bara regnar, lerigt, blåsigt, halt, hårt, allmänt pissväder och grått. Hur kul är det på en skala? Oj, idag kom det 7 snöflingor. Var bara 4 kvar ikväll. Woho va kul.
När ja va ut o red idag, så kände jag bara jävla skitväder. På endel ställen var det alldeles för lerigt och geggigt. Och på endel var det STENhårt. Sen började det blåsa, och det blev SKITkallt! Ena dagen kommer man knappt fram med hästarna och bilen, för att det är stenhårt och halt. O andra dagen är det så jäkla lerigt att man bara slirar och blir skitig.
Så tummen ner för denna äckliga årstid!!! Försvinn nu!
Sen den otroligt tröga kassörskan idag. Ja men herregud! Stod närmare en kvart i kö för o köpa tvättmedel och sköljmedel. Tog den kö som såg kortast ut. Men förbanna vilken tid det tog. Tanten hade ju ingen fart överhuvudtaget!! Dom hade typ 4-5 kassor öppna, o lång kö vid alla. O hon bara tar det vääääldigt lugnt. Dricker lite, kollar runt, pratar med han som jobba bakom henne.. Jamen herregud! Höll ju på å fick spader. Kunde inte hon gått o plockat upp varor, städat, suttit kafferummet, eller va som helst, än att sitta där!!
När jag väl kom därifrån, så va hamnar jag då bakom. Jo en gubbe som sitter o kör 60(!) på 90 väg!!! O det kommer bilar i möte hela tiden, o när det inte gör det, så är det heldragen linje, o korsningar så jag inte kan köra om. Det var ju inte ens dåligt väglag idag!! Hallåååå?!! Kör åt sidan då! 
Sådär. Nu har ja fått ut min irritation idag. Av mamma fick jag bara höra: "Luugn nu, andas Jennifer!"
O till på det, så gick Cherokee som en stolpe. Något är fel...
Vet inte vad jag se för positivt med det här. Man ska ju alltid ta fram det positiva ur det negativa. Men jag ser absolut inge positivt :p
Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0