Yeey

Allt såg jätte bra ut sa Erkki! :D Väldigt rörlig, men inte fullt rörlig, än. Kommer ta nån månad till. Men det är på god väg. Underbart! :D Bara fortsätta träna upp musklerna nu, med hjälp av Åse. Sen en sista kontroll i november.
Men serveringsjobbet, det är slut med det nu. För resten av mitt liv. Lite tråkigt. Med tanke på att det är det jag är utbildad till. Hade gärna jobbat lite extra. Men det är byebye med det nu :/
Så fråga jag lite om att jag valt närvårdare nu. Det är ju också tungt. Han sa, att det inte är riktigt på samma sätt som  servitör. Men jo, det är tungt det me. Och han kan inte garantera något. Han tänkte inte förbjuda mig att fortsätta, det är upp till mig. Så visst, där fick jag mig ännu en funderare...
Sen fråga jag om vänster axeln också. Att för typ en-två veckor sen, så nöp det till i vänster axeln. Lite liknande som när det börja i högern. Det var en nerv som blev ikläm. För att axelkulan for på fel, för att jag är överrörlig. Men han tyckte inte jag skulle behöva oroa mig. Han sa, att jag kommer märka om det händer samma sak med den. Och då vet jag vad som gäller.... Men som sagt, fortsätta träna!

Sen hörde jag med hästarna också. Sa att jag ridit lite, o det kännts bra. O det var helt okej sa han. Så fråga jag när jag skulle få börja hoppa. Han sa 3 månader. Den här månaden är viktig nu. För nu håller allt på å "stabiliserar" sig. Ja, han använde mycket finare och konstigare ord :p Jag tar det i min version :p
Men efter 3 månader brukar dom säga att man får börja hoppa. MEN.. Finns inga garantier att det håller, om jag trillar av...
Ännu en funderare. Tänker nog vänta augusti ut iaf. Vill inte riskera något! Han fråga om jag hade en snäll häst, som jag litade på, och hade bra samspel att vi kom över tillsammans :p Hmmmm....

Nå, jag är jätte nöjd över allt iaf :) Men som sagt, en liten funderare fick jag....

Ska sätta mig i solen nu en stund.
Sen ska jag hem och rida med syster lite senare :)

Puss o kram


Kommentarer
Postat av: Emmi

Skönt att det går åt rätt håll med axeln! :) Angående det där med närvårdare så tycker jag du ska gå utbildningen, för du vill ju gärna jobba med barn om jag förstått rätt? :) Du får ta det lugnt med axlen på grundvårdspraktiken och sådär, men för att jobba som närvårdare med barn t.ex. på dagis så är ju inte alls lika tungt som inom äldreomsorgen. Vill ju ha dig kvar i klassen!

2011-08-03 @ 15:53:16
URL: http://emmimattsson.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0