Upp eller inte

Eller inte...
Vill inte stiga upp än.

Kl 16 ska ja på examensprov till ÅMI. Vet inte riktigt hur det ska gå, eftersom det är höger axel. O i höger har jag stråken. Och jag måste lyfta armen just under axel höjd. Känns lite obehagligt då jag har tejpen och axeln "sitter på rätt plats".

Hoppas inte axeln blir överansträngd idag. För idag kommer den o testas vad jag klarar av och inte.

Tror inte att jag ska gå å träna idag. Men skulle behöva gå å kolla om jag kan träna överhuvudtaget. Ha ju inte varit på några dagar nu.
Sen ska jag rida idag. Alltså rida har ju gått förut när jag hade ont. Det gör ju mest ont när jag måste sträcka upp armen. Eller över axelhöjd, då börjar det ta emot. Sen gör det ju förstås ont ibland i viloläge också. Det är det som är så jobbigt. För ibland kan hela armen bara domna bort. O så strålar det ner mot ryggen, och ut mot armen.
Men iaf. När jag rider så har jag ju armarna ner. Det jag mest är orolig är att om hästen blir rädd, eller på något sätt gör så att jag skulle rycka till, eller ramla av! Då kan det gå illa.

Sen inatt ska jag jobba. Det kan va lite delade åsikter om det. Men inatt behöver jag egentligen inte göra nånting. Ingenting ansträngande för axeln. Om jag känner att det inte går.

Mamma, pappa och Rasmus är till Swe idag, så jag o Wilma ska hjälpas åt med hästarna. Mocka är något som är jobbigt för mig /: Den rörelsen är inte den bästa.

Förresten så har jag fått tid till läkaren nu. Den 13e ska jag dit. Och förhoppningsvis.....får jag ett datum då. MEN! Det är inte alls säkert. Kanske jag måste vänta, ett halvår? Ett år?
Det värsta är då, tror inte jag kommer ha en fungerande axeln kvar då.
Ska som sagt inte ta ut något i förväg nu. Bara o vänta till 13e nu. 12 dagar kvar...

Ska väl ta o försöka komma upp ur sängen nu.
Höger sida går inte att sova på /:

Puss o kram



Kommentarer
Postat av: Hanna

Om jag hade varit hemma hade jag kunnat mocka istället för diiig ! För jag vet faktiskt hur man gör det ;) hahahha



Positiva tankar nu gumman, nu är det den 13 som gäller, före det är det bara o vänta o försöka använda axeln så lite som möjligt, dvs inte överanstränga den. Puss

2011-04-02 @ 11:55:29
URL: http://glassflickan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0