Tycker det bara kan bli bättre nu

Nu tycker jag faktiskt det!

Ha sovit i Bström nu dom två senaste nätterna. O varit hundvakt åt Acke <3
Igår va ja ut med Basil. Men vi kom inte långt. Först skena han, för "han blev rädd". Tror han. Då ryckte det till, o axeln kändes inte så jätte bra.
Nå, jag red vidare, o började trava sen. Hann kanske 20 meter, så TVÄRNITA han, och kastade sig åt sidan, sen bakåt. Jag stod i ena stigbygeln, tog med min HÖGRA arm, snabb reaktion, och puffade mig tillbaka med ett ryck mot hans hals. DÅ knaka det någo fruktansvärt i axeln, o sen var det kört. Jag fick så ont, att jag börja gråta.
Sen va det bara o börja med värktabletterna igen.
Gick hem sen o va med syster.
Följde med dom sen när dom tog båda hästarna till banan. Mamma longerade Basil och Wilma red Cherokee. Sen red Wilma Basil en stund också.
Jag satte mig inte upp på han......

Och morfar fick åka in med ambulans till akuten i förrgår natt. Var o hälsade på han idag. Nu här på eftermiddagen ska han opereras igen. Håller tummarna att allt går bra nu, o att han slipper ha ont!

Är hundvakt idag igen.

Var till Alandia Bolagen imorse med pappa. Så snart är det löst också.

Ska ut med Acke nu, han bara gnäller :p Han e nog trött på mig som bara sitter här o inte vill umgås med han ;)

Puss o kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0