Egypten fortsättning...

Jag kommer inte ihåg riktigt vad vi gjorde vilka dagar längre :p

En kväll åkte vi till Naama Bay. En väldigt livilig och...vaken plats :p Musik från alla uteplatser, och dans! Inte riktigt likadan dans som här ;) Jag tänkte, att är det det här dom kallar disco, så vet ja inte vad :p Haha! Men ja fick reda på att det inte riktigt var så ;p
Vi hittade lite grejjer där. O mamma vart erbjuden totalt 6000 kameler för mig :p Jäkla spån som tackade nej!! Haha hon kunde ju tusan blivit rik på 6000 kameler.
Vi hittade scarabeer (stavning? ingen aning :p) det va väl det ända önskemålet hemifrån. Nå, mamma stod där o prutade och prutade. Vet ni hur det slutade? Hon fick ett bra pris, för att jag var så vacker. + att jag fick två stycken av han ;) haha

Ena kvällen när vi åt middag i den största restaurangen, blev jag utbjuden av restaurangchefen/hovmästaren. Jag måste säga, att han hade dom vackraste bruna ögonen, jag sett i hela mitt liv!!! Både jag o mamma satt o beundrade dom ;)
Pratade flera gånger med han, sjukt trevlig!! Inte så där på som dom flesta andra.

Ett par gånger vi va till ställen där man inte behövde pruta. Jisses va skönt det va :p För då va inte säljarna lika på heller.

Efter mycket övertalande, så fick jag med Rasmus på parasailing. O fy tusan va kul det var!! :D O jag som är höjdrädd! Men det var hur kul som helst.
Bara det, att när vi hoppade i båten, så va det två stycken som va ut o snorklade. O då hade dom just satt badförbud! Pga av hajarna. Så badvakten på hotellet breve, va bara en klippa emellan stränderna våra, stod o ropade att vi måsta åka o säga åt dom att gå upp ur vattnet pga av hajarna! Men dom lyssnade tydligen inte.. Sen stod dom o gapa o skrek o pekade! Då vart man lite nervös. Precis där hade det synts till haj!! Lite nervös va man allt att man skulle trilla i vattnet. Kul när man visste att det fanns haj under sig. Hehe Det var det enda ja hade oroat mig över hela resan, hajar :p Alla bara, haha, nejdu, haj finns det inte där du ska vara. Jo tjena :p
När vi hoppade av båten, så var dom två som snorklade fortf i vattnet. Flera båtar hade varit dit o sagt att dom måste upp! Men dom bara tittade upp, och fortsatte snorkla.
Sen hörde jag att nån badvakt hade skrikit åt ett par ryssar som inte lyssnade, att ni e ju helt dumma i huvudet ryssar, varför lyssnar ni inte på vad vi säger!! haha Rätt åt dom. Inte undra på att åtminsone två av attackerna hade varit på ryssar.
Nä, men det va lite otäckt faktist. Men det var skönt, för det skapades aldrig någon panik.

Näst sista dagen åkte jag, mamma, Rasmus och Wilma på utflykt. Vi åkte till The Blue Hole.
En buss kom o hämtade oss tidigt på morgonen från hotellet. Vi åkte o plockade upp några till från olika hotell. Vi åkte lite på en timme i bussen. Stannade vid en uthyrningsstuga typ. Där fick man hyra snorkel, simfötter, dräkter m.m. Jag o Rasmus hyrde simfötter. Sen åkte vi vidare.
Först var det kamelridning. Så roligt!! :D Trodde inte det skulle va så roligt! Men det var det! Hade bra kunnat rida ännu längre! Men vi red nog närmare 30-40 min. Jätte trevliga människor hade hand om kamelerna :)
Vi red ända till the blue hole. Där fick vi te när vi kom fram. Sen bytte vi om, o tog på oss snorklarna.
Va massa folk där som skulle o dyka! Det var rätt häftigt! Men jag måste säga, att korallerna vid hotellet, var mycket finare! För miljön där.. hmm.. Dom slänger ju sopor var som helst. O det kommer i vattnet också. Sen när alla står o rör vid korallerna, så förstörs dom. Vilket är väldigt synd.
Men gissa om jag var rätt hajar då :p Vi simmade som in i "hålet". Så där var det "öppet hav". Men sen när man simmade in i hålet, så dit kunde inte hajarna ta sig. Rätt häftigt!

När vi hade snorklat klart, bytte vi om, o det kom en massa småtjejer o villa sälja en massa armband. Den ena häftigare än den andra :p haha riktiga affärskvinnor ;)
En liten söt tjej, fixade Wilmas o min...hmm va va det det hette nu igen.. Kommer inte på det nu :p står helt stilla. Duktig va hon iaf!

Sen bar det av mot shopping och mat! I Dahab. Maten var ingen höjdare! Första, och ända gången vi inte åt på hotellet. Sen shoppade vi lite. Där va det faktist en som var lite för på. Han var bara för mycket :s

Där var det en liten kille som tyckte om o visa upp sig när vi satt i bussen. Han stod på händer, o hjula :p
Sen mittiallt, tog han upp en cigarett som nån hade slängt, utan o släckt. O han fortsatte röka :p haha

Sista dagen var bara sorglig. Gick runt o va nere o bara hade ångest att åka tillbaka. Ville inte alls! Vi hann sola och bada. Gick o sa hejdå åt alla som jobbade där. Servitörer, städare, säljare, kökschefen... Alla!
Stod o pratade med hovmästaren tills bussen gick. Saknar alla <3

Resan hem kändes bara hemsk o lång. En massa ungar som skrek hela vägen på planet.
Höll på å fick en chock när ja steg av planet. Fy hondan va kallt det var!!
Ja var en riktigt gnällspik hela resan hem :p Även några dagar efter :p hehe
O ja nog ännu .. hehe Vill ju tillbaka!!

Den här resan kommer bli ett minne för livet! Och jag hoppas att det inte var den sista. För jag vill dit igen! Träffa alla underbara människor, värmen, själva stället.. Jag vart lite kär i Egypten.

Jag hoppas kunna åka snart igen!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0