Efterlängtade Egypten

NU ska ja skriva om underbara Egypten!

Vi åkte till Sverige på måndagen med sista båten. Vi sov över på ett hotell vid Arlanda. Det var svårt o sova när man var så uppspelt. Som ett barn på julafton ;) Det var ISKALLT den dagen.

Vi steg upp vid halv 6-6 tiden på tisdagen. Åt jättegod frukost. Sen gick bussen mot flygplatsen. Där checkade vi in bagaget, och sen kändes det som en hel evighet innan vi fick gå ombord på planet.
Flygresan kändes inte så himlans lång. Va tog det o flyga? 4-5 timmar? Det vissades Toy Story 3, OCH så fanns det en DANSBANDS kanal på "radion". WOHO! Flygresan räddad för min del ;D Jag satt breve Rasmus, så vi satt o gunga i takt till dansbandsmusiken ;) hihi

När vi äntligen kom ut ur flygplanet, och möttes av värmen. Vadå lycklig?! Det var såå varmt och skönt!
När vi kom in på flygplatsen, va det ett jäkla liv. Dom stod o skrek o ropa hela tiden. Toaletterna var det värsta jag varit med om! Dom allmänna alltså. Fifaan.

Vi letade upp Apollos buss. Så bar det av mot hotellet. Stannade till vid flera hotell innan. Vårt var längst bort.
Och vilket hotell!!!! Såå jäkla stort! Och superfint!
Vi checkade in, o sen fick vi våra väskor transporterade till vårt rum ;) Vi fick rummena nästan breve varann. Precis vid poolerna, vid en restaurang, o väldigt nära havet och solstolarna. Helt perfekt! Superfina rum.
Vi kom dit rätt sent, så solen höll på å gå ner. Så vi hann inte sola eller bada då. Men man va rätt trött ändå från resan.
Vi gick till den största restaurangen och åt middag. Lite...speciell mat. Och handspriten var vår bästa vän under resan! Vart vi än gick, så hade vi alltid det med oss.
Maten var inte så där jätte wow. Det gick ju. Men inte så mycket mer :p
Kan säga att ja inte kommer äta RIS på ett bra tag! E så jäkla trött på det :p
Men det var en stor fin, och fräsch buffé. O supertrevlig personal! Direkt va det en servitör som fråga om han kunde få mitt nummer :p Alla var så trevliga, och alltid så glada. Dom där servitörerna jobbade 7 dagar i veckan, 12 timmars dagar. O ändå var dom alltid så glada o trevliga! Ja fattar inte. O då fanns det massa gnälliga gäster. Spec ryssar...
Hotellet bestod nog av 80 % ryssar! Vi hade hört att ryssarna typ va helt galna! Alla hade berättat som om dom skulle vart helt tokiga. Men vi stördes inte alls av dom! Visst, endel hade lite svårt med att t.ex vänta på sin tur, tränga sig före o så.

När vi vaknade på onsdagen, fick man nästan en chock när man steg ut på balkongen! Solen va så stark, o klockan var bara 8! Vi åkte upp i linbanan till restaurangen och åt frukost. Frukosten var absolut den bästa måltiden där! Stor buffé!
Sen gick vi o la oss på solstolarna vid havet. Absolut bästa platsen! Mycket trevligare o ligga där än vid poolerna.
Det var som flytbryggor ut från stranden till korallen. Vi gick nästan direkt o snorklade. Fy tusan va fint det var!!! Helt underbart!
Solade oftast till ca kl 1. Sen var det lunchdags. Sen solade man ca 1-2 timmar igen, sen började solen gå ner. Men det räckte bra!
På kvällen kände jag att ja inte mådde så jätte bra. Det började snurra, o det kändes som att ja åkte båt o det gungade. Eller som att ja stod på flytbryggorna. Dom va tusan inte lätta o gå ut på :p Det va rätt mycket vågor hela tiden, o bryggorna for ju i takt med vågorna :p Såg rätt roligt ut när alla gick på dom. Såg ut som alla va i fyllan! Haha!
Jag kände mig som ja va i fyllan. Jag började må illa. Så ja gick o la mig vid 10 redan. Somnade, o sov några timmar. Sen vaknade jag, o hela rummet gungade. O ja  mådde så jäkla illa! Ja tänkte, näe, snart spyr ja! Nu ha ja fått magsjuka! Great. Andra dagen, o jag får ligga här nu resten av veckan. Så jg låg o intalade mig själv att ja inte behövde spy. Jag låg o tvinna på där nån timme, o sen somnade ja äntligen. Sov inte många timmar den natten.
På morgonen gick jag o Rasmus till apoteket. En sjujäkla solsting åkte ja på. Inte så konstigt. För när ja tänker efter, så drack jag 1(!!!!) glas vatten på hela dagen. Smart Jennifer! Men, man får lära sig the hard way bara.
Köpte massa knark :p Nä, men vätskemedel, och sen för min förkylning. Det där vätskeskiten smaka så vedervärdigt! Det tog flera timmar att få i mig ett glas. Usch!
Jag låg o tvinnade på hotellrummet sen hela dagen. En som kollade minibaren va in på dagen. Supertrevlig! Han prata med mig en massa, o höll mig sällskap en stund :)

Den kvällen va det nå uppvisning. Dom som jobbade där, hade typ dansshow. O det va det värsta jag någonsin sett xD Oj herregud. Jag hade faktist kunnat gjort det bättre själv :p På riktigt! Haha

KOmmande dag, mådde jag mycket bättre! Var fortf lite trött o utamattad, men kunde sola då :)
Vi var ut på "stan" på kvällen. En lång shoppinggata. O herreguu va på dom va!! Dom ville gifta sig, röra vid mitt hår, krama mig :p Men skulle inte jag ha vart med, hade mamma inte kunnat få grejjerna så bra prutade ;) haha
O när dom frågade var man va i från, o man svarade Finland, så kom det : Oh! Nokia Nokia! terve terve! Haha Dom tyckte nokia va det bästa mobilmärket! Kina va bara skit ;)

Fortsättning kommer...



Från balkongen



Flytbryggan



Ena shoppinggatan



En av dom trevliga servitörerna :)

Kommentarer
Postat av: ida

Du glömde att packa ner mig! :(

;)

2010-12-19 @ 14:54:53
URL: http://idan-smilexd.blogspot.com
Postat av: Jennifer

Åh damn! Men jag planerar redan nästa resa, så då ska jag komma ihåg dig ;)

2010-12-19 @ 15:02:49
Postat av: Jörgen W

Kul att det fixade sej med solstinget. Den resan varar säkert i minnet ett bra tag, eller hur?

2010-12-19 @ 15:34:41
URL: http://www.123minsida.se/jiwe
Postat av: ida

Haha! :D

2010-12-19 @ 20:53:06
URL: http://idan-smilexd.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0